ارتباط تبسم با طول عمر

به گزارش وبلاگ دیور، درتحقیقات علمی جدیدی معین شده که لبخند وتبسم تاثیرمثبتی به مراتب بسیاربیشتر ازآنچه درگذشته انتظار می رفت دارد . مجله علوم روانی درتحقیقی که آن را انتشارداده است با آنالیز عکس های مختلفی که درطول زندگی افرادی که دارای طول عمربیشتری بوده اند ودر مناسبتهای مختلف از آنها گرفته شده است به این نتیجه رسیدند

ارتباط تبسم با طول عمر

ارتباط تبسم با طول عمر

نویسنده: عبد الدائم الکحیل

آیا تبسم باعث طول عمرمی گردد ؟

درتحقیقات علمی جدیدی تعیین شده که لبخند وتبسم تاثیرمثبتی به مراتب بسیاربیشتر ازآنچه درگذشته انتظار می رفت دارد . مجله علوم روانی درتحقیقی که آن را انتشارداده است با آنالیز عکس های مختلفی که درطول زندگی افرادی که دارای طول عمربیشتری بوده اند ودر مناسبتهای مختلف از آنها گرفته شده است به این نتیجه رسیدند که افراد مذکورتبسم برچهره داشته اند وعکس های آنان همراه با لبخند بوده است !

دانشمندان علوم روانی براین اعتقادند افرادی که به تبسم ، خوشبختی وشادی علاقه نشان می دهند دارای کمترین اختلالات روانی هستند که این امربرسلامتی آنان منعکس شده ودرنتیجه کمتربه بیماری مبتلاء می شوند ومدت طولانی تری زندگی می نمایند .

معروف است افرادی که روزهای زندگی خود را باشادی سپری می نمایند علاقه بیشتری به زندگی زناشویی سعادتمند ازخود نشان می دهند وبیشتراز دیگران ازمهارتهای اجتماعی بهره می گیرند واین موضوع به صورت افزایش لبخندهای عریض برچهره هایشان نمایان می گردد .

حال ببینیم که دین توحیدی اسلام دراین مورد چه نظری دارد ؟

خوانندگان عزیز !

هربارکه به یک آنالیز علمی جدیدی برخورد می کنم که نتیجه آن رادانشمندان برای اولین باراعلام نموده اند ، مشاهده می کنم که اصل این نتیجه را تعالیم آسمانی دین توحیدی اسلام بیان نموده است.

خداوند حکیم درعمل این دین راکامل نموده وبه اتمام رسانده است وازصحبت درمورد هیچ موضوع مفیدی فروگذارننموده مگرآنکه ازآن ، سخن به میان آورده است وما را برانجام آن امرمفید سفارش نموده است وازصحبت درمورد هیچ موضوع زیانباری نیزفروگذارننموده مگرآنکه ما راازآن امرمضر برحذرداشته است.

این کلام زیبای پیامبراعظم (ص) است که ما رابرانجام تبسم سفارش می نماید ومی فرمایند :

تبسم توبرصورت برادرت صدقه است .

این سخن گهربارتشویقی برای تمامی انسانهاست تا فرهنگ تبسم را بیاموزند وسرور وخوشبختی رادربین خود انتشاردهند تا به یک زندگی بهتردست یابند .

اگرکسی در رفتاروزندگی پیامبراکرم (ص) دقت کند درخواهد یافت که زندگی این بزرگوار به برکت لطف ورحمت الهی سرشارازخوش بینی ، تبسم وشادی بوده است .

اوبرای کاری ازاموردنیوی خشمگین نمی شد وبرای چیزی دراین زندگی فانی جهان غمگین نمی گشت وهرگزطالب خشونت وانتقام گیری نبود ؛ بلکه این مرد الهی شخصیتی ملایم وصبوربود که برای تمام انسانها خیروخوبی می خواست .

بی علت نیست که پروردگارجهانیان درکتاب مقدس خود اورا رحمتی برای جهانیان توصیف می نماید و می فرماید :

وما تو را نفرستادیم مگراینکه رحمتی برای جهانیان باشی . (انبیاء/107)

بنابراین اوهم برای انسان مؤمن رحمت است وهم برای انسان کافر ! زیرا که اگرهرانسانی تعالیم او را درزندگی اش پیاده کند به خیر فراوانی درجهان وآخرت دست می یابد !

واینجاست که اعجاز گفتارورفتارپیامبر (ص) درمورد تبسم وسفارش کردن به آن آشکارمی گردد وعجیب آنکه این سنت نبوی درزمانی بود که اعراب جاهلی می پنداشتند که لبخند نشانه ای ازضعف ودرماندگی است ویک مرد عرب نباید تبسمی برچهره داشته باشد؛ بلکه باید چهره ای عبوس ودرهم کشیده داشته باشد تا مردم را به واسطه ی آن بترساند وتحت تاثیر خود قرار دهد ! ولی رسول خدا آمد تا این مفاهیم غلط را اصلاح کند وتاکید کند که تبسم ولبخند برترین وارزانترین هدیه ای است که می توانی آن را به برادران دینی ات و دوستانت تقدیم کنی .

هم اکنون آیا می خواهی که خداوند سبحان عمرت را رجحان دهد ؟!

اگرچنین آرزویی داری پس بنابراین ازاین لحظه به بعد هنرلبخند زدن را بیاموز تا ازیک زندگی آرام وسعادتمندانه برخوردارشوی وسایه ی شوم بیماریها ازتودورگردد .

همانگونه که خداوند سبحان درآیه 58 سوره یونس فرموده است برترین چیزی که مؤمن را به شادی فرا می خواند همانا رحمت خداوند تبارک وتعالی است که ما را به آن امرنموده است ومی فرماید :

(ای پیامبر) بگو : باید به فضل ورحمت خداوند مسرور شوند که آن بهتر ازهر ثروتی است که (دیگران) برای خود اندوخته می نمایند !

منبع:www.kaheel7.com

ارسالی از طرف کاربر محترم : aziztaeme

منبع: راسخون

به "ارتباط تبسم با طول عمر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباط تبسم با طول عمر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید