انتقال دارو به بافت سرطانی با فناوری چاپ سه بعدی

به گزارش وبلاگ دیور، در سالهای اخیر فناوری چاپ سه بعدی پیشرفت چشمگیری داشته است با این حال معمولا وسایلی از این راه ساخته می گردد که کمتر قابلیت بهره گیری از دانش پزشکی و تکنیک های درمانی را داشته است.

انتقال دارو به بافت سرطانی با فناوری چاپ سه بعدی

اما به تازگی مدلی متفاوت از دستگاههای چاپ سه بعدی طراحی و ساخته شده که با بهره گیری از آن در دانش پزشکی باید منتظر تحولی عظیم در دنیای ایمپلنت ها بود.

شرکت Old World Labs واقع در ویرجینیای آمریکا که تخصص ویژه ای در زمینه طراحی و ساخت انواع دستگاههای چاپ سه بعدی دارد به تازگی این محصول خلاقانه را رونمایی نموده است.

نیک لیورمن بنیانگذار و مدیرعامل این شرکت می گوید: دستگاههای چاپ سه بعدی جهش قابل توجهی در علوم مختلف ایجاد نموده اند. آنها تقریبا با یک مکانیسم معین کار می نمایند اما تفاوت در ضریب دقت و ظرافت به کار گرفته شده است.

به عقیده وی این دستگاه جدید تا 200 برابر سایر دستگاههای رایج چاپ سه بعدی دقت دارد.

از جمله محصولات دستگاه جدید چاپ سه بعدی این شرکت فراوری ریز قطعاتی است که با برخورداری از کانالهای بسیار ریز قابلیت حمل انواع دارو به بافت های سرطانی را دارند. این قطعات پس از خاتمه مأموریت انتقال دارو در بدن بیمار حل می شوند.

همچنین از دیگر قابلیت های این دستگاه می توان به ساخت ایمپلنت های مختلف پزشکی نظیر ساختارهای بافت شکل اشاره نمود.

لیورمن در این باره می گوید: ما سیستم را طراحی نموده ایم که در آن می توان سلولهای بنیادی را به ساختارهای قابل تجزیه شدن در بدن تزریق نموده تا در خاتمه شاهد فراوری بافت های طبیعی مورد نظر در بدن ماننده غضروف در زانوی آسیب دیده باشیم.

به گفته وی، پس از قرار دریافت ایمپلنت فراوری شده توسط چاپ سه بعدی در محل دقیق خود، سلولهای بنیادی موجود در آن رشد نموده تا غضروف طبیعی از دست رفته را بازفراوری نمایند. این تکنیک جدید با استفاده از مواد زیست تجزیه پذیر صورت می گیرد تا در نهایت فقط سلولهای بنیادی از خارج به بدن وارد شده باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "انتقال دارو به بافت سرطانی با فناوری چاپ سه بعدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقال دارو به بافت سرطانی با فناوری چاپ سه بعدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید