تحریم تسلیحاتی ایران نتیجه ای نخواهد داشت

به گزارش وبلاگ دیور، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از تصمیم آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در سازمان ملل به شدت انتقاد کرد واین اقدام را فاقد نتیجه موثر خواند.

تحریم تسلیحاتی ایران نتیجه ای نخواهد داشت

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری وبلاگ دیور، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از تصمیم آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در سازمان ملل به شدت انتقاد کرد واین اقدام را فاقد نتیجه موثر خواند.

زاخاروا این پرسش را مطرح نموده است که آمریکا با تصمیم نامناسب خود برای خروج از برجام و تحمیل دوباره تحریم ها علیه ایران و همچنین تهدید همیشگی دیگر کشورها و سازمان های بین المللی بدنبال چیست؟

به گفته زاخارووا، آمریکا به هیچکدام از اهداف خود نرسیده است و در مقابل اعتبار و آبروی خود را در صحنه جهانی تضعیف نموده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه گفت: تردیدی نیست که امریکا باید سیاست های خود در تضعیف برجام را متوقف کند و براساس قطعنامه شورای امنیت سازمام ملل رفتار کند، چون اقدامات ضدایرانی از جمله اعمال تحریم های مجدد تسلیحاتی نتیجه و دورنمایی برای آمریکا نخواهد داشت.

پیش از این نیز، وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای اعلام نموده بود که آمریکا به جای اینکه آرزوی تمدید بی سرانجام تحریم تسلیحاتی علیه ایران را داشته باشد، باید مراقب این باشد که فوراً نقض خود در اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را رفع کند.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، در نشست کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان کنگره در اواخر فوریه گفته بود که امیدوار است بتواند روسیه و چین را ترغیب کند تا پیش نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران را وتو نکنند و همچنین ابراز امیدواری کرد که اروپا خطر ارسال سلاح های روسی و چینی به ایران را جدی بگیرد، اما این درخواست آمریکا تا کنون با مخالفت های گسترده ای روبرو شده است.

4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "تحریم تسلیحاتی ایران نتیجه ای نخواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم تسلیحاتی ایران نتیجه ای نخواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید