تمجید بازیکن سابق اسپورتینگ لیسبون از مهدی طارمی

به گزارش وبلاگ دیور، دیگو آمادو بازیکن پیشین تیم فوتبال اسپورتینگ پرتغال در تیم الغرافه قطر با مهدی طارمی مهاجم ایرانی همبازی بود. آمادو به واسطه شناختی که از طارمی دارد، این روزها مورد توجه رسانه های پرتغال در راستای انتقال این بازیکن به تیم پورتو قرار گرفته است.

تمجید بازیکن سابق اسپورتینگ لیسبون از مهدی طارمی

آمادو درباره ویژگی های مهدی طارمی به روزنامه ابولا گفت: طارمی فرصت های بسیار خوب گلزنی ایجاد می نماید. او تمام شرایط را برای دریافت صندلی خود، نشان دادن فوتبال و شخصیت فوق العاده اش دارد.

وی در مورد احتمال انتقال مهاجم ایران به تیم پورتو، تاکید نمود: فکر می کنم این مناسبترین زمان برای انتقال طارمی به تیم پورتو باشد. وقتی که او به پرتغال آمد، تردیدهایی نسبت به توانایی هایش وجود داشت چون او به خوبی فوتبال اروپا و پرتغال را نمی شناخت. این نگرانی وجود داشت که طارمی به خودش لطمه بزند. اما بعد از آن، طارمی باعث غافلگیری و تحسین خیلی ها به خاطر عملکردش شد. الان زمان حضور این مهاجم در یکی از تیم های عظیم پرتغال است تا توانایی هایش را نشان بدهد و ثابت کند کاری نموده نموده، بی فایده نبوده است.

بازیکن پیشین تیم اسپورتینگ یادآور شد: طارمی در تیم ریوآوه پیروز بود. حالا اگر او به یک تیم عظیمتر برود چه کار خواهد نمود؟ او برای دریافت صندلیش می جنگد و توانایی و کلاسش را با گلزنی، کیفیت و بازی هجومی اش که به آن عادت داریم، بیشتر نشان می دهد.

آمادو اضافه نمود: من به هیچ عنوان از کاری که طارمی در ریوآوه انجام داد شگفت زده نشدم. وقتی در الغرافه بودیم و شنیدم که او به تیم ریوآوه می رود، بسیار شادمان شدم و به هم تیمی هایم گفتم که این مهاجم در پرتغال می درخشد. طارمی فصل جذابی را در ریوآوه داشت.

طارمی به بازی در فضاهای خالی علاقه دارد احتیاج است بازیکنان باهوشی در کنارش باشند. آمادو با بیان این مطلب به دوران حضور طارمی در الغرافه در کنار اسنایدر ستاره هلندی اشاره نمود و گفت: اسنایدر دید فوق العاده ای در زمین داشت. او همواره قبل از اینکه صاحب توپ گردد می دانست باید چه کار انجام بدهد و از حرکات طارمی استفاده کند. اسنایدر حتی این توانایی را داشت که یک توپ مربع شکل را بگیرد و آنرا پشت مدافعان حریف بفرستد. طارمی باهوش به دنبال آن توپ ها می رفت و در آن حرکات عالی بود. دو بازیکن سرشار از کیفیت بودند؛ یکی در دید و دیگری در حرکت.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تمجید بازیکن سابق اسپورتینگ لیسبون از مهدی طارمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمجید بازیکن سابق اسپورتینگ لیسبون از مهدی طارمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید