خسارت 220 هزار میلیارد ریالی کرونا به گردشگری کشور

به گزارش وبلاگ دیور، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: کرونا در 15 ماه گذشته 220 هزار میلیارد ریال به گردشگری کشور خسارت زده است.

خسارت 220 هزار میلیارد ریالی کرونا به گردشگری کشور

میراث آریا: دکتر علی اصغر مونسان شنبه 25 اردیبهشت ماه 1400 در آیین شروع عملیات احداث بزرگترین کنسرت هال کشور در جزیره کیش اظهار کرد: با شیوع همه گیری ویروس کرونا فعالیت های گردشگری کشور تقریبا به حداقل ممکن رسیده و خسارت وارد شده به صنعت گردشگر حدود 220 هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

او با بیان اینکه تمام کشورهای جهان از گزند این ویروس در امان نبودند و پیش بینی می گردد تابستان سال جاری این صنعت پس از واکسیناسیون عمومی در بسیاری از کشورها از جمله ایران تا حدودی به روال عادی خود برگردد، اضافه نمود: دولت به منظور حمایت از این بخش پرداخت 18 هزار میلیارد ریال تسهیلات را در دستور کار خود قرار داده است.

پرداخت 12 هزار میلیارد ریال تسهیلات به فعالان گردشگری

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، افزود: تا کنون حدود 67 درصد این میزان شامل 12 هزار میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده و 6 هزار میلیارد ریال باقی مانده نیز در بانک ها در حال کارسازی است.

حذف ویزا ایران و روسیه

دکتر مونسان توسعه گردشگری را از برنامه های دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد و اضافه نمود: حذف ویزا سفر بین کشورهای مختلف از جمله این برنامه ها بوده و در نظر داریم طی چند روز آینده ویزا بین ایران و روسیه را حذف کنیم.

او گفت: همچنین در نتیجه برنامه های هشت سال گذشته، در سال 1398 توانستیم برای اولین بار میانگین خروج مسافر داخلی از کشور با میانگین ورود مسافر خارجی به کشور را به حد برابر برسانیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یادآور شد: در سال 1398 خروج مسافران داخلی از 10 میلیون سال 1397 به حدود هشت میلیون نفر و ورود مسافران خارجی در این مدت از چهار میلیون و 600 هزار نفر به هشت میلیون و 800 هزار نفر رسیده است.

برنامه عملیاتی گردشگری ایران در حال تدوین است

دکتر مونسان با اشاره به اینکه سند جامع گردشگری کشور در سال های گذشته تدوین و تصویب شده است، اضافه نمود: هم اکنون با سازمان جهانی گردشگری در حال تدوین برنامه عملیاتی (اکشن پلن) گردشگری کشور هستیم که در این طرح احتیاج سنجی توسعه این صنعت کشور در عرصه بین المللی برنامه ریزی می گردد.

او یادآور شد: انتظار می رود این طرح مکملی برای سند جامع گردشگری باشد و با اقبال خوبی از سوی سرمایه گذاران و فعالان گردشگری کشور موورد توجه قرار گیرد.

منبع: توریسم آنلاین

به "خسارت 220 هزار میلیارد ریالی کرونا به گردشگری کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت 220 هزار میلیارد ریالی کرونا به گردشگری کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید