ساخت اولین رآکتور گازی سازی پلاسمایی کشور در مازندران

به گزارش وبلاگ دیور، اولین رآکتور گازی سازی پلاسمایی کشور در شهرستان آمل ساخته می گردد.

ساخت اولین رآکتور گازی سازی پلاسمایی کشور در مازندران

به گزارش خبرنگار از ، علیرضا شریعت فرماندار آمل گفت:تفاهم نامه تاسیس اولین رآکتور گازی سازی پلاسمایی جهت امحاء پسماند های عفونی مازندران با پیگیری فرماندار آمل، بین شهرداری آمل و بنیاد فن آوری و شتابدهی منعقد شد.

او اضافه کرد:این تکنولوژی در جهان تنها در اختیار 4 کشور آمریکا، انگلیس، روسیه و چین واقع شده است که در سال های اخیر، ایران توانسته با یاری شرکت های دانش بنیان، این تکنولوژی را بومی سازی نمایند.

شریعت گفت:این تکنولوژی می تواند تا 10 هزار درجه سانتی گراد حرارت ایجاد کند و امن ترین روش برای حل معضل پسماند های عفونی و خطرناک است که بجز پسماند های عفونی برای حل مشکل پسماند های ویژه شرکت های صنعتی درگیر با مسائل شیمیایی نظیر کارخانجات چرم، صنایع دارویی و نظایر آن ها کاملا کارآمد است.

او اضافه کرد:طبق تفاهم نامه به عمل آمده قرار است این مجتمع ظرف 6 ماه آینده افتتاح و به بهره برداری برسد که در اینصورت، بدل به اولین مجتمع امحاء پسماند های عفونی و ویژه به روش پلاسمایی در کشور خواهد شد.

فرماندار آمل گفت:این طرح محصول مشترک دپارتمان های محیط زیست و فیزیک پلاسمای بنیاد فناوری و شتابدهی می باشد.

شریعت اضافه کرد:این شرکت دانش بنیان تحت نظارت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال فعالیت است و پروژه مزبور با مشارکت صندوق ملی محیط زیست و حمایت های استانداری مازندران، فرمانداری آمل، شهردار و شورای اسلامی شهر در آینده ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

س

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ساخت اولین رآکتور گازی سازی پلاسمایی کشور در مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت اولین رآکتور گازی سازی پلاسمایی کشور در مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید