سردبیر مجله لنست: هجوم غرب علیه چین به قصد پوشاندن شکست خود در مقابله با کرونا بود

به گزارش وبلاگ دیور، روزنامه گاردین روز دوشنبه مقاله ای با عنوان احساسات ضد چینی برای لاپوشانی شکست غرب در مقابل کرونا اوج گرفت از ریچارد هرتون سردبیر مجله لنست منتشر کرد.

سردبیر مجله لنست: هجوم غرب علیه چین به قصد پوشاندن شکست خود در مقابله با کرونا بود

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ دیور به نقل از رادیو بین المللی چین، در این مقاله آمده است، از اوایل شیوع همه گیری کرونا، چین هدف انتقاد و بازرسی روزافزون دنیا قرار گرفته و سیاستمداران غربی به سرپرستی دولت آمریکا حملات خود را به چین تشدید نموده و شرایط را برای ایجاد جنگ سرد جدید فراهم می نمایند.

حجم این احساسات ضد چین در مقایسه با کوشش و زحمتهایی که دانشمندان چینی برای آشنایی دنیایان با این بیماری همه گیر انجام داده اند، غیرقابل قبول است. این دانشمندان چینی هستند که قبل از همه تهدید این بیماری جدید را برای دنیایان توصیف کردند و هم آنها هستند که قبل از همه شیوع این بیماری را بین انسانها ثبت کردند، توالی ژن ویروس را ثبت کردند، بر تقویت محافظت شخصی و اهمیت تست و اجرای قرنطینه تاکید کردند و نسبت به سرایت و همه گیری این بیماری هشدار دادند. کشورهای غربی به هیچکدام از علائم و آراء چین گوش نکردند و این کشور را به فراوری بیماری متهم کردند که این کار هدفی غیر از تغییر واقعیت همه گیری کرونا و چشم بستن بر شکست خودشان نداشت.

مردم نباید به آواز دستجمعی تهمت به پکن بپیوندند، بلکه باید خود را جای تصمیم گیران چینی قرار دهند.

علم و پزشکی نباید به یکی از عوامل تسریع جنگ سرد جدید بین چین و غرب تبدیل گردد و بر عکس باید به برقراری توافقنامه های جدید بین کشورهای دنیا یاری کند. شیوع بیماری همه گیر در دنیا، خود میتواند مظهر سازش، احترام و صداقت بین مردم دنیا باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "سردبیر مجله لنست: هجوم غرب علیه چین به قصد پوشاندن شکست خود در مقابله با کرونا بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سردبیر مجله لنست: هجوم غرب علیه چین به قصد پوشاندن شکست خود در مقابله با کرونا بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید