سرلشکر موسوی: تجهیزات راهبردی بومی ارتش با موفقیت آزمایش شد ، نیرو های مسلح ایران حتی با یک سال گذشته قابل مقایسه نیستند

به گزارش وبلاگ دیور، فرمانده کل ارتش با بیان اینکه تجهیزات راهبردی ساخت داخل در رزمایش ذوالفقار 99 ارتش با موفقیت آزمایش شد، گفت: نیرو های مسلح ما قابل مقایسه حتی با یک سال گذشته هم نیستند.

سرلشکر موسوی: تجهیزات راهبردی بومی ارتش با موفقیت آزمایش شد ، نیرو های مسلح ایران حتی با یک سال گذشته قابل مقایسه نیستند

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ دیور، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در انتها رزمایش مشترک ذوالفقار 99 ارتش که از پنجشنبه هفته گذشته در منطقه جنوب کشور از شرق تنگه هرمز تا شمال اقیانوس هند شروع شده است، گفت: آنچه شاهد بودیم یک رزم مشترک نیرو های چهارگانه ارتش و قرارگاه پدافند هوایی بود که الحمدالله با هماهنگی بسیار خوبی تقریبا به تمام اهداف از پیش مشخص شده خود رسید.

وی با بیان اینکه در این رزمایش پیروز شدیم زیردریایی ها و پهپاد های ساخت ایران را براساس ماموریت های تعریف شده و با پیروزیت وارد عملیات کنیم، اضافه نمود: زیردریایی ایرانی فاتح با توانمندی های عملیاتی بالا و قوس در آب های آزاد و همچنین پهپاد دوربرد ایرانی سیمرغ با استمرار پروازی بالا، دست بلند نظام در صیانت از استقلال و اقتدار جمهوری اسلامی هستند که به زیبایی در این رزمایش و در سازمان رزم جدید ارتش بکار گرفته شدند.

فرمانده کل ارتش تاکید نمود: پرتاب پیروز موشک های ایرانی اعم از ساحل به دریا، سطح به سطح و هوا به سطح همه در برد های مختلف نیز از جمله اقدامات خوب رزمایش بود.

امیر سرلشکر موسوی با تاکید بر اینکه نیروی هوایی ارتش نیز ماموریت های خود را به خوبی انجام داد، گفت: نیروی هوایی شلیک موشک های هوابه سطح، بمباران ها و پشتیبانی از نیرو های عمل نماینده را با هماهنگی خوب انجام داد و به خوبی از پهپاد ایرانی کمان در نقش یک بمب افکن استفاده کرد.

وی ادامه داد: پدافند هوایی هم ماموریت های واگذار شده را از جمله پرنده هایی که به عنوان هدف برای آن در نظر گرفته شده بود با پیروزیت و با استفاده از سلاح های تماما بومی توسط جوانان پدافند هوایی ساقط کرد والبته قاطعانه از ورود انواع پرنده های بدون سرنشین و با سرنشین بیگانه از جمله آمریکایی در منطقه رزمایش ممانعت کرد.

فرمانده کل ارتش با اشاره به موضوع نیروی دریایی ارتش در این رزمایش و اجرای بسیاری از ماموریت های تاکتیکی تمرین شده توسط این نیرو در هماهنگی با سایر نیروها، عنوان نمود: مهمترین بخش فعالیت نیروی دریایی در این رزمایش که با همکاری عناصری از نیروی زمینی و پوشش پدافند هوایی و نیروی هوایی ارتش انجام شد، تهاجم آبخاکی بود که برابر طراحی های اجرا شده به بهترین نحو ممکن انجام شد.

امیر سرلشکر موسوی تاکید نمود: اقدامات رزمایش، تحت فرماندهی قرارگاه ذوالفقار ارتش با دقت تمام و برنامه ریزی های دقیق و کامل صورت گرفت و تمام آنچه پیش بینی شده بود با پیروزیت انجام شد که باعث خوشحالی است.

وی با اشاره به دیگر طراحی های اجرا شده در این رزمایش، گفت: سامانه های ارتباطی در لایه های مختلف مورد ارزیابی نهاده شد و همچنین سامانه های جنگ الکترونیک هم در دفاع و هم در آفند ماموریت های متنوعی را به خوبی انجام دادند.

فرمانده کل ارتش با تقدیر از رزمندگانی که این رزمایش را در وسعت زیاد و با دقت و اثربخشی مطلوب اجرا کردند، درباره پیغام های رزمایش گفت: از دیگر نقاط قوت رزمایش ذوالفقار 99 این است که بخش قابل توجهی از اعضای رزمایش جوانان ما هستند، این اعتماد به نفس به جوانان ترزیق می گردد که می توانند در برابر هر قدرتی با اقتدار تمام بایستند و از آرمان هایشان دفاع نمایند یک پیغام و اتفاق خوب است.

امیر سرلشکر موسوی پیغام این رزمایش به مردم کشورمان را پیغام قوت قلب و اطمینان از آمادگی نیرو های مسلح برای دفاع از حدود و ثغور کشور، دفاع از منافع ملی و آرمان ها برشمرد و عنوان نمود: پیغام این رزمایش برای بدخواهان و کسانی که در ذهنشان فکر های بد را پرورش می دهند این است که هرگز جمهوری اسلامی ایران را مورد آزمایش قرار ندهند و محاسبات غلط خود را دنبال ننمایند چرا که با پاسخ پشیمان نماینده روبرو می شوند که بخشی از آن را به اندازه ای که امکان نشان دادن داشت نشان دادیم.

وی در انتها با تاکید بر اینکه نیرو های مسلح ما از جمله ارتش جمهوری اسلامی ایران قابل مقایسه حتی با یک سال گذشته هم نیستند، اظهار داشت: به طور مرتب صنایع دفاعی و دانشگاه های ما یاری می نمایند و تجهیزات جدید و به روز فراوری می گردد و هماهنگی ها بیشتر می شوند و الحمدالله امروز در بهترین نقطه آمادگی هستیم.

فرمانده کل ارتش در انتها ضمن تشکر از همراهی و همدلی صبورانه هموطنان خونگرم خطوط سواحل مکران از بندرعباس تا چابهار بویژه مردم عزیز جاسک در این چند روز که همواره به عنوان پشتوانه ای قوی برای ارتش در این منطقه هستند، از اصحاب رسانه برای حضور و پوشش رسانه ای رزمایش تشکر کرد و حرکت رسانه ها را برای انتشار اخبار و تصاویر رزمایش اقدامی ارزشمند و در جهت تقویت اقتدار ملی عنوان نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "سرلشکر موسوی: تجهیزات راهبردی بومی ارتش با موفقیت آزمایش شد ، نیرو های مسلح ایران حتی با یک سال گذشته قابل مقایسه نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرلشکر موسوی: تجهیزات راهبردی بومی ارتش با موفقیت آزمایش شد ، نیرو های مسلح ایران حتی با یک سال گذشته قابل مقایسه نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید