سفر به منطقه صفر مرزی ، روایتی نمایشی از مصایب یک زوج افغان

به گزارش وبلاگ دیور، فیلم-تئاتر کسوف به کارگردانی ایوب آقاخانی با داستان یک زوج افغان گزینه مناسبی برای تماشا در روزهای تعطیل است.

سفر به منطقه صفر مرزی ، روایتی نمایشی از مصایب یک زوج افغان

به گزارش وبلاگ دیور به نقل از مهر، با توجه به تعطیلی تماشاخانه ها و مراکز هنری به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و لزوم در منزل ماندن بیشتر مردم به علاقمندان تئاتر و هنرهای نمایشی پیشنهاد می گردد برای پر کردن اوقات فراغت به دیدن فیلم-تئاترهای مختلف بنشینند. دیدن فیلم-تئاتر کسوف به کارگردانی ایوب آقاخانی یکی از این گزینه هاست.

نسخه ویدئویی که از این اجرا در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است مربوط به اجرای سال 95 نمایش در تماشاخانه باران است در حالی که این اثر نمایشی پیش از این در سال 89 نیز در سالن قشقایی مجموعه تئاترشهر به صحنه رفته بود. کسوف راوی زندگی یک مرد افغان است که همزمان با جنگ افغانستان و شروع جنگ تحمیلی ایران و عراق به ایران می آید و با دختری به نام ثریا ازدواج می نماید و پس از مدتی که کارت اقامت او در ایران باطل می گردد، تصمیم می گیرد که به همراه همسر خود به افغانستان بازگردد اما در بین راه با مشکلاتی روبرو و مجبور می گردد که در منطقه صفر مرزی چادر بزند.

حمیدرضا آذرنگ، نسیم ادبی و ایوب آقاخانی در این نمایش به ایفای نقش می پردازند. حضور پیروز حمیدرضا آذرنگ و نسیم ادبی در کسوف و به تصویر کشیدن چالش های انسانی 2 شخصیت گرفتار در درد و رنجی رهانشدنی از نقاط قوت این اثر نمایشی است.

فیلم-تئاترها این روزها در بیشتر شهر کتاب ها، فروشگاه های فروش فیلم های شبکه نمایش خانگی و برخی کتاب فروشی های معتبر قابل خرید هستند. همچنین علاقه مندان می توانند با خرید اینترنتی و تماشا در وی او دی های مختلف این محصولات را با هزینه مناسب تری تماشا نمایند.

منبع: همشهری آنلاین

به "سفر به منطقه صفر مرزی ، روایتی نمایشی از مصایب یک زوج افغان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به منطقه صفر مرزی ، روایتی نمایشی از مصایب یک زوج افغان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید