فراخوان نصب کارتخوان برای 15 گروه شغلی از اول مهر

به گزارش وبلاگ دیور، مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین خاطرنشان کرد: 15 گروه شغلی شامل 50 صنف و مشاغل حقیقی برای نصب کارتخوان از اول مهر فراخوان شدند.

فراخوان نصب کارتخوان برای 15 گروه شغلی از اول مهر

به گزارش وبلاگ دیور، به نقل از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان قزوین، مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین از فراخوان صاحبان 15 دسته از حرف و مشاغل مشمول نصب، راه اندازی و استفاده از سامانه صندوق فروش اطلاع داد.

وی ادامه داد: سازمان امور مالیاتی کشور به منظور ایجاد یک نظام مالیاتی شفاف و به روز، اجرای طرح تحول نظام مالی کشور با رویکرد تحقق عدالت مالیاتی، تسریع و تسهیل در انجام امور و ارتقاء سطح رضایتمندی مؤدیان مالیاتی و آحاد جامعه را سرلوحه برنامه های خود قرار داده است. در این راستا طرح جامع مالیاتی به عنوان مهم ترین پروژه مالی کشور نیازمند ایجاد بسترهای مناسب و زیرساخت های لازم جهت تکمیل بانک اطلاعاتی خود است که سامانه های فروشگاهی را می توان به عنوان یکی از مهم ترین این زیرساخت ها نام برد.

وی توضیح داد: سازمان امور مالیاتی طی چند سال گذشته با صدور فراخوان هایی فهرست اصناف و مشاغل موضوع اجرای این قانون را اعلام نموده است در امسال نیز 15 گروه شغلی که شامل 50 صنف و مشاغل حقیقی است برای نصب کارتخوان از اول مهر فراخوان شده اند.

پورامیدی افزود: براساس دستورالعمل سازمان امور مالیاتی کشور و در راستای اجرای ماده 3 آیین نامه اجرایی تبصره 2 ماده 169 ق.م.م، از ابتدای سال 99 مشاغل یادشده ملزم به استفاده از سامانه صندوق فروش و صدور صورتحساب فروش مطابق مقررات خواهند بود.

وی توضیح داد: براساس این دستورالعمل، وکلا، مشاوران حقوقی و مشاوران خانواده، دفاتر اسناد رسمی، مشاورین املاک، مراکز اقامتی از قبیل هتل ها، هتل آپارتمان ها، تالارهای پذیرایی، رستوران ها، چلوکبابی ها، آرایشگاه های مردانه و زنانه، آجیل و خشکبارفروشی ها به استثنای مشمولین ماده 81 ق.م.م و واردنمایندگان نمایشگاه ها و وسایل نقلیه موتوری به استثنای ماشین آلات راه سازی، ساختمانی و کشاورزی، قنادی ها، شیرینی فروشی ها، آبمیوه فروشی ها، بستنی و فالوده فروشی ها، میوه و تره بار فروشی های مستقر در میادین میوه و تره بار مجموعه های فرهنگی و ورزشی، لوازم التحریر و نوشت افزار فروشی ها، بازی های رایانه ای از قبیل گیم نت ها و کافی نت ها دفاتر خدمات ارتباطی، دفاتر خدمات الکترونیکی مشمولین نصب صندوق فروش خواهند بود.

مدیرکل امور مالیاتی استان در سرانجام اظهار داشت: از تمامی صاحبان مشاغل و حرف مذکور دعوت به عمل می آید که از ابتدای مهرماه امسال با مراجعه به درگاه عملیات الکترونیکی سازمان مالیاتی کشور نسبت به ثبت سریال استاندارد سرانجامه های پرداخت متصل به شبکه پرداخت بانکی (کارتخوان بانکی) اقدام نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "فراخوان نصب کارتخوان برای 15 گروه شغلی از اول مهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراخوان نصب کارتخوان برای 15 گروه شغلی از اول مهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید