مقایسه آیفون 12 با آیفون 12 پرو؛ شباهت ها و تفاوت های احتمالی

به گزارش وبلاگ دیور، همانطور که احتمالا می دانید، اپل هفته آینده در تاریخ 13 اکتبر (22 مهر) بالاخره بعد از مدت ها انتظار از خانواده آیفون 12 رونمایی می کند. در این مطلب ما قصد داریم با توجه به گزارش ها و شایعات منتشر شده، دو تا از گوشی های این خانواده یعنی آیفون 12 و آیفون 12 پرو را با یکدیگر مقایسه کنیم.

مقایسه آیفون 12 با آیفون 12 پرو؛ شباهت ها و تفاوت های احتمالی

طراحی

طبق گزارش های متعدد، هر چهار عضو خانواده آیفون 12 از بدنه مبتنی بر لبه های تخت بهره می برند و در این زمینه مشابه آیفون 4 و نسل جدید آیپد پرو خواهند بود. اپل امسال هم بار دیگر از بریدگی نمایشگر استفاده می کند و در ضمنً هر دو گوشی مبتنی بر نمایشگر 6.1 اینچی هستند و این یعنی اندازه مشابهی دارند.

از دیگر شباهت های احتمالی بین این دو گوشی می توانیم به پنل پشتی شیشه ای و استفاده از فریم با جنس فولاد ضد زنگ اشاره کنیم. در ضمنً باید بگوییم که بدنه هر دو آن ها به لطف پشتیبانی از استاندارد IP68 می توانند در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاومت کنند.

نمایشگر

همانطور که پیش تر اشاره کردیم، آیفون 12 و آیفون 12 پرو از نمایشگر 6.1 اینچی اولد با رزولوشن 2532 در 1170 بهره می برند و در این زمینه اختلافی بین آن ها وجود ندارد. باید خاطرنشان کنیم این اولین باری است که تمام مدل های آیفون از نمایشگر اولد بهره می برند و معمولا مدل های ارزان تر با نمایشگر LCD به دست کاربران می رسیدند. همچنین شایعاتی در مورد بهره گیری مدل های پرو از نمایشگر 120 هرتز مطرح شده بود که به نظر می رسد این موضوع صحت ندارد.

سخت افزار

قلب تپنده این دو گوشی تراشه 5 نانومتری A14 Bionic است که طبیعتا نسبت به نسل قبلی حرف بیشتری برای گفتن دارد. همچنین گفته می شود این دو مدل از 6 گیگابایت رم LPDDR5 بهره می برند که این یعنی در زمینه قابلیت های چندوظیفگی تفاوتی نخواهند داشت.

در مورد حافظه داخلی هم ظاهرا آیفون 12 از 64 تا 256 گیگابایت حافظه بهره می برد و کاربران برای خرید آیفون 12 پرو می توانند از بین 3 مدل 128، 256 و 512 گیگابایت دست به انتخاب بزنند.

دوربین ها

به احتمال زیاد مهم ترین تفاوت بین این دو مدل مربوط به دوربین های آن ها خواهد بود. آیفون 12 با دو دوربین در پنل پشتی به دست کاربران می رسد که دوربین اصلی مبتنی بر سنسور 12 مگاپیکسلی است. همچنین در پنل پشتی آیفون 12 پرو 3 دوربین تعبیه شده که به همراه آن ها یک سنسور اسکن سه بعدی موسوم به LiDAR هم قرار گرفته است. در ضمنً نباید وجود دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی در هر دو مدل را از قلم بیندازیم.

فناوری 5G

گوشی های آیفون 12 اولین آیفون های دارای قابلیت پشتیبانی از فناوری 5G هستند. همچنین اپل برای مراسم رونمایی این گوشی ها نام سلام سرعت (Hi, Speed) را انتخاب کرده که احتمالا به فناوری 5G این گوشی ها و تراشه A14 آن ها اشاره دارد.

طبق برخی شایعات، بین مدل های مختلف آیفون 12 در زمینه پشتیبانی از فناوری امواج میلی متری و فرکانس های زیر 6 گیگاهرتز تفاوت وجود دارد که هر دو فناوری مربوط به شبکه های 5G هستند. در این زمینه گزارش های ضد و نقیض زیادی وجود دارد و باید منتظر انتشار گزارش های بیشتر یا برگزاری مراسم معرفی آن ها بمانیم.

عمر باتری

مطابق فرایند سال های گذشته، این بار هم شاهد بهره گیری از باتری های غول پیکیری نیستیم ولی اپل به لطف بهینه های سخت افزاری و نرم افزاری در بیشتر موارد عمر باتری مناسبی را برای کاربران ارائه می کند. طبق گزارش های منتشر شده، آیفون 12 از باتری 2775 میلی آمپر ساعتی بهره می برد که اندکی از باتری 2815 میلی آمپر ساعتی آیفون 12 پرو کوچک تر محسوب می شود.

اما همانطور که می بینید، این تفاوت بسیار ناچیز است و بنابراین این دو گوشی از نظر عمر باتری تفاوت محسوسی نخواهند داشت. البته برای اظهارنظر دقیق، بعد از عرضه این گوشی ها باید عمر باتری آن ها مورد بررسی قرار بگیرد.

قیمت و تاریخ عرضه

پیش فروش آیفون 12 با قیمت پایه 699 دلار از 16 اکتبر (25 مهر) آغاز می شود و از روز 23 اکتبر (2 آبان) به دست کاربران می رسد. همچنین کاربران برای پیش خرید آیفون 12 پرو می توانند از تاریخ 6 نوامبر (16 آذر) حداقل مبلغ 999 دلار بپردازند و از روز 13 نوامبر (23 آبان) این گوشی راهی بازار می شود.

  • از رویداد Hi, Speed اپل چه انتظاراتی را داریم؟

منبع: Phone Arena

منبع: دیجیکالا مگ

به "مقایسه آیفون 12 با آیفون 12 پرو؛ شباهت ها و تفاوت های احتمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه آیفون 12 با آیفون 12 پرو؛ شباهت ها و تفاوت های احتمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید