منابع فرانسوی: حفتر فهرست مزدوران ترکیه در لیبی را به ماکرون تحویل داد

به گزارش وبلاگ دیور، بعضی منابع فرانسوی فاش کردند که فرمانده نیروهای شرق لیبی در سفر به پاریس و ملاقات با رئیس جمهور فرانسه، فهرست مزدوران ترکیه در لیبی را به وی ارائه نموده است.

منابع فرانسوی: حفتر فهرست مزدوران ترکیه در لیبی را به ماکرون تحویل داد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ دیور، منابع فرانسوی گفتند که ژنرال خلیفه حفتر در ملاقات با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه پرونده یکصد صفحه ای حاوی اطلاعاتی از عناصر مزدوری که ترکیه از سوریه به لیبی منتقل نموده است، به ماکرون ارائه کرد.

وبگاه إرم نیوز به نقل از رادیو بین المللی فرانسه RFI گزارش داد که نشست حفتر و ماکرون به مدت یک سال به طول انجامید و حفتر وعده داد که سند آتش بس که در مسکو و برلین آن را رد کرد، امضا خواهد نمود به شرط آنکه شبه نظامیان (وابسته به غرب لیبی) به آن پایبند باشند.

بر اساس این گزارش، ملاقات حفتر و ماکرون یک هفته پس از استعفای غسان سلامه فرستاده سازمان ملل در لیبی برگزار گردید.

فرانسه از سال 2017 دو بار کوشش کرد تا گفت وگوی سیاسی در لیبی را احیا کند و اخیرا اعلام نموده که در کوشش است تا بار دیگر کوشش های خود در این باره را ازسر گیرد.

از سوی دیگر محمود الفرجانی مشاور رسانه ای کمیسیون دفاع و امنیت ملی مجلس نمایندگان لیبی در مصاحبه با رادیو مونت کارلو گفت که حفتر در ملاقات با ماکرون پرونده های مبارزه با تروریسم، راهکارهای احیای امنیت و ثبات در لیبی، خطر مزدوران ترکیه بر اروپا و مناطق جنوب صحرای آفریقا را آنالیز کرد.

الفرجانی اشاره نمود که استعفای سلامه گواه بر شکست طرح بعضی قدرت های بین المللی است که سعی داشتند نشان دهند بحران لیبی تنها سیاسی است اما واقعیت نشان داد که این بحران اساسا امنیتی است.

نیروهای تحت امر حفتر از چهارم آوریل 2019 حمله به طرابلس پایتخت لیبی و مقر دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج را شروع نموده اند و در کوشش برای نفوذ به این شهر و سیطره بر آن هستند اما به دلیل مقاومت نیروهای السراج هنوز پیروز نشده اند.

حفتر از حمایت های روسیه، مصر، فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی برخوردار است حال آنکه السراج نیز از حمایت ترکیه برخوردار است و فرانسه و کشورهای اروپایی ترس از این دارند که درگیری در لیبی بین المللی شده و با ورود ترکیه به خط این درگیری، بحران این کشور تشدید گردد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس

به "منابع فرانسوی: حفتر فهرست مزدوران ترکیه در لیبی را به ماکرون تحویل داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منابع فرانسوی: حفتر فهرست مزدوران ترکیه در لیبی را به ماکرون تحویل داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید