نشست تخصصی فرصت های فناوری نانو در صنایع دارویی برگزار گشت

به گزارش وبلاگ دیور، نشست تخصصی فرصت های فناوری نانو در صنایع داروسازی با حضور شرکت های فعال این حوزه در حاشیه پنجمین نمایشگاه بین المللی ایران فارما برگزار شد.

نشست تخصصی فرصت های فناوری نانو در صنایع دارویی برگزار گشت

به گزارش گروه فناوری وبلاگ دیور؛ در حاشیه پنجمین نمایشگاه بین المللی ایران فرما 2019، نشست تخصصی فرصت های فناوری نانو در صنایع دارویی، عصر روز سه شنبه 2 مهرماه 98 در مصلای تهران برگزار شد.

محور های اصلی در این نشست که با حضور برخی از شرکت های فعال در حوزه فناوری نانو و شرکت های دارویی برگزار شد، تجهیزات و ماشین آلات، نانودارو، آب و پساب بود.

در ابتدای نشست، علی نجیمی، دبیر کارگروه صنعت و بازار ستاد توسعه فناوری نانو به اهمیت فناوری نانو در دنیای پزشکی پرداخت و مواردی از کاهش قیمت و افزایش کارایی محصولات دارویی و پزشکی که با استفاده از فناوری نانو ایجاد شده است را عنوان کرد. در ادامه وی به تشریح رشد فناوری نانو در ایران پرداخت و گفت: در حال حضار 35000 فارغ التحصیل در حوزه فناوری نانو در کشور وجود دارد که این حجم از دانش آموختگان تاثیر به سزایی در رشد این فناوری در ایران دارد.

دبیر کارگروه صنعت و بازار با اعلام وجود 226 شرکت نانویی که بیش از 600 محصول را به بازار عرضه کرده اند از اهداف این ستاد در سال 1404 سخن گفت. در ادامه نجیمی به معرفی برنامه های کارگروه صنعت و بازار ستاد نانو پرداخت و معرفی فرصت های فناورانه و شناسایی و پرداختن به چالش های صنعتی را از جمله محور های اصلی فعالیت این کارگروه عنوان کرد. وی از 1900 تقاضای صنعتی که به 176 پروژه پیروز ختم شده به عنوان بخشی از کارنامه این کارگروه اشاره کرد و به معرفی تسهیلات و خدمات ستاد نانو به شرکت های نانویی پرداخت.

پس از پایان سخنرانی علی نجیمی، فیلم کوتاهی با عنوان به توان نانو پخش شده که در آن برخی از دستاورد های صنعتی فناوری نانو به زبان ساده تشریح شده بود.

در بخش دوم برنامه ها، محسن دوستکام، مدیر توسعه کسب وکار حوزه سلامت ستاد نانو به معرفی محصولات و تجهیزات فناوری نانو در حوزه پزشکی و سلامت پرداخت.

دوستکام با برشمردن محصولاتی مانند نانودارو های ضدسرطان، پماد های بهداشتی و درمانی، مکمل های ضدالتهاب، ماسک های فیلتردار نانو، محصولات شوینده و ضدعفونی کننده وکیت های تشخیص سریع به ظرفیت بالای شرکت های فناور این حوزه در تولید محصولات سلامت محور پرداخت و ضمن ابراز تمایل به همکاری با مجموعه های مدعو، از مراکز مرتبط با حوزه پزشکی، بهداشت و سلامت جهت استفاده از محصولات نانو فناوران کشور، دعوت نمود.

در ادامه برنامه، امیر مهرابیان، مسئول واحد تجهیزات ستاد توسعه فناوری نانو و علی زبردستی، کارشناس مسئول حوزه آب و محیط زیست ستاد نانو به تشریح توانمندی های شرکت های داخلی در بخش تجهیزات، آب و پساب پرداختند.

در بخش پایانی، نشستی میان شرکت های فناوری نانو حاضر در این برنامه با برخی شرکت های دارویی برگزار شد، همنچنین نمایندگانی از برخی شرکت های نانویی در این نشست حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "نشست تخصصی فرصت های فناوری نانو در صنایع دارویی برگزار گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست تخصصی فرصت های فناوری نانو در صنایع دارویی برگزار گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید