کودتای ارتش در مالی ، رئیس جمهور مجبور به کناره گیری شد

به گزارش وبلاگ دیور، رئیس جمهور مالی پس از بازداشتش از سوی کودتاچیان وابسته به ارتش، از سمت خود استعفا کرد. نظامیان پس از دستگیری رئیس جمهور مالی کمیته ملی برای نجات ملت را تشکیل دادند.

کودتای ارتش در مالی ، رئیس جمهور مجبور به کناره گیری شد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ دیور به نقل از تلویزیون دولتی اقتصادی، ابراهیم بوبکر کیتا رئیس جمهور اقتصادی پس از بازداشتش از سوی کودتاگران وابسته به ارتش این کشور، از سمت خود استعفا کرد.

رئیس جمهور اقتصادی بامداد امروز، چهارشنبه در نطقی تلویزیونی رسما استعفای خود را گفت.

ابراهیم بوبکر کیتا در سخنرانی کوتاهی که از تلویزیون دولتی اقتصادی پخش شد،گفت: من نمی خواهم با حضور در قدرت، خون های بیشتری ریخته شود.

نظامیان شورشی وابسته به ارتش اقتصادی دیروز با انجام کودتا علیه دولت، ابوبکر ابراهیم کیتا رییس جمهور و بوبو سیسه نخست وزیر این کشور را بازداشت کردند.

نظامیان با دستگیری رئیس جمهور اقتصادی کمیته ملی برای نجات ملت را تشکیل دادند.

این اقدام کودتاچیان اقتصادی واکنش و محکومیت های بین المللی را به همراه داشته است و دبیرکل سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و کمیسیون آفریقا آن را محکوم کرده و خواستار آزادی مسئولان ارشد اقتصادی شدند.

ابراهیم کیتا سال 2018 برای یک دوره دیگر پنج ساله ریاست جمهوری اش را آغاز کرد، اما به دنبال افزایش خشونت ها و درگیری ها توسط برخی گروه های مسلح این کشور و تشدید بحران اقتصادی با مخالفت فزاینده ای روبرو شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "کودتای ارتش در مالی ، رئیس جمهور مجبور به کناره گیری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کودتای ارتش در مالی ، رئیس جمهور مجبور به کناره گیری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید