افزایش 30درصدی آموزش صنایع دستی در سمنان

به گزارش وبلاگ دیور، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سمنان گفت: آموزش دوره های کوتاه مدت صنایع دستی در استان نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش پیدا می نماید.

افزایش 30درصدی آموزش صنایع دستی در سمنان

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان سمنان، مهدی جمال امروز شنبه 24 خرداد 99 در بازدید از کارگاه های صنایعدستی مهدیشهر اضافه نمود: سال گذشته بیش از 100 نفر در دوره های آموزشی کوتاه مدت شرکت کردند و سال جاری کوشش می گردد این تعداد به بیش از 300 نفر برسد.

او با اشاره به صدور و تمدید بیش از 400 پروانه فعالیت کارگاهی تولیدی و مشاغل خانگی در زمان شیوع کرونا، توضیح داد: توسعه صنایعدستی زمینه ساز افزایش اشتغال و رشد مالی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سمنان با تأکید بر اینکه باید سهم مشارکت حضور فعال صنعتگران صنایع دستی استان در نمایشگاه های ملی و منطقه ای افزایش پیدا کند، اضافه نمود: حضور هنرمندان صنایع دستی به شکل اجرای زنده در نمایشگاه ها در معرفی صنایع دستی و هنرمندان این استان مؤثر است.

او با اشاره به اهمیت فروش تولیدات صنایع دستی به وسیله فضای مجازی، گفت: هنرمندان باید به صادرات محصولات خود نیز توجه ویژه داشته باشند.

جمال اضافه نمود پرداخت تسهیلات به هنرمندان و برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی منطقه ای و استانی در دوران پساکرونا از جمله برنامه های این اداره کل برای حمایت از هنرمندان صنایع دستی است.

در این ملاقات از فرحناز بیرقی هنرمند پیشکسوت صنایع دستی مهدیشهر در رشته گلیم و جاجیم تجلیل شد.

منبع: میراث آریا

به "افزایش 30درصدی آموزش صنایع دستی در سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 30درصدی آموزش صنایع دستی در سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید