تمرین حمله سربازان آمریکایی در کارخانه روغن بلغارستان!

به گزارش وبلاگ دیور، سربازان ارتش آمریکا در جریان رزمایش ناتو به اشتباه به یک کارخانه فراوری روغن زیتون در بلغارستان یورش بردند.

تمرین حمله سربازان آمریکایی در کارخانه روغن بلغارستان!

به نقل از شبکه خبری دویچه وله، کن مک گراو، روابط عمومی دفتر فرماندهی عملیات ویژه آمریکا گفت، گزارش اولیه درباره این حمله نادرست است. این واحد نظامی که به کارخانه یورش برد، از هوابرد 173 ارتش آمریکا مستقر در ایتالیا بود. نیروهای عملیات ویژه آمریکا در این رویداد به هیچ وجه دخیل نبودند.

وی ادامه داد: سربازان آمریکایی این یگان در ایتالیا یک عملیات شبیه سازی شده را در فرودگاه چشنیگیروو، در جنوب بلغارستان انجام دادند. آنها برای تصرف و ایمن سازی هر توقف از ساختمانی به ساختمان دیگر در حال حرکت بودند و تیم به اشتباه معتقد بودند که این کارخانه در داخل فرودگاه واقع شده است و در مجاورت آن نیست.

در جریان این رزمایش که در 11 مه انجام شد، سربازان ورود و پاکسازی به چندین سنگر و سازه را در سراسر این فرودگاه شبیه سازی کردند.

ارتش آمریکا بیان کرد، در این رزمایش هیچ تیری شلیک نشده است.

در بیانیه ارتش آمریکا همچنین آمده است: ارتش ایالات متحده آموزش را جدی می گیرد و ایمنی سربازان، متحدان و غیرنظامیان را در اولویت قرار می دهد. ما قاطعانه از این کمپانی و کارمندان آن عذرخواهی می کنیم. ما همواره از این رزمایش ها درس می گیریم و در حال آنالیز کامل علت این اشتباه هستیم. ما روش های دقیق را به کار خواهیم گرفت تا زمینه های آموزش خود را به روشنی تعیین و از بروز این نوع حوادث در آینده جلوگیری کنیم.

یک روزنامه نگار تحقیقی در سایت Arms Watch در توئیتی نوشت که تصاویر دوربین های امنیتی نشان داده که چه اتفاقی در کارخانه افتاده است.

این روزنامه نگار همچنین مدعی شده که صاحب کارخانه از ارتش آمریکا شکایت نموده است.

، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "تمرین حمله سربازان آمریکایی در کارخانه روغن بلغارستان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمرین حمله سربازان آمریکایی در کارخانه روغن بلغارستان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید