خودکفایی کشور در پرمصرفترین ماده دندانپزشکی

به گزارش وبلاگ دیور، گروهی از محققان یکی از شرکت های دانش بنیان با دستیابی به فرمولاسیون یکی از پر مصرف ترین مواد دندانپزشکی، کشور را از واردات این ماده بی احتیاج کردند.

خودکفایی کشور در پرمصرفترین ماده دندانپزشکی

به گزارش وبلاگ دیور، اسید اچ پر مصرف ترین ماده دندانپزشکی است که در ترمیم دندان ها کاربرد دارد. بر اساس آمار وزارت بهداشت سالانه 194 هزار دلار خروج ارز برای واردات این محصول داریم که گروهی از محققان یکی از شرکت های دانش بنیان با فراوری آن، کشور را به خودکفایی در دسترسی به این ماده رساند.

امید عرب، مدیر برنامه ریزی و فراوری یکی از شرکت های دانش بنیان در گفت وگو با وبلاگ دیور با بیان اینکه این شرکت در سال 1385 در حوزه دندانپزشکی فعالیت خود را شروع کرد، گفت: در ابتدا این شرکت فعالیت بازرگانی داشت و با واردات مواد دندانپزشکی احتیاج این بخش را تامین می کرد و به تدریج با راه اندازی بخش تحقیق و توسعه، اقدام به فراوری این محصولات در کشور کردیم.

وی اسید اچ دندانپزشکی را از جمله محصولات فراوریی این شرکت نام برد و ادامه داد: اسید اچ پرمصرف ترین ماده دندانپزشکی است که در ترمیم دندان ها کاربرد دارد.

عرب افزود: برای ترمیم دندان با مواد کامپوزیتی و سایر مواد، احتیاجمند این است که سطح دندان مقداری نرم گردد تا باندینگ بتواند به دندان بچسبد تا زمینه مناسبی برای اعمال کامپوزیت فراهم گردد.

وی با بیان اینکه این محصول در حال حاضر تجاری سازی شده است، خاطر نشان کرد: طبق آمار وزارت بهداشت سالانه به میزان 194 هزار دلار این محصول به کشور وارد می گردد که این شرکت توانایی تامین داخل آن را دارد.

به گفته مدیر برنامه ریزی و فراوری این شرکت، این محصول به صورت ژل و خمیر فراوری شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "خودکفایی کشور در پرمصرفترین ماده دندانپزشکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودکفایی کشور در پرمصرفترین ماده دندانپزشکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید