در سفر به ترکیه از مکان های ترسناک آن تماشا کنید

به گزارش وبلاگ دیور، ترکیه علاوه بر جاذبه های تاریخی و فرهنگی متعدد، مکان های ترسناک و آمیخته با داستان ارواح نیز دارد که می تواند گزینه خوبی برای علاقه مندان به گردشگری سیاه باشد.

در سفر به ترکیه از مکان های ترسناک آن تماشا کنید

ترکیه یکی از مقاصد باستانی و زیبا در جهان به شمار می شود که با امپراتوری های باستانی یونان، ایران و روم ارتباط داشته است. با توجه به تاریخ گسترده اش، بعضی از تاریخی ترین سازه های جهان را در خود جای داده است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می نمایند. اما این همه ماجرا نیست و وقتی صحبت از مکان ها و بناهای ترکیه می شود، جاهایی در این کشور وجود دارد که از دیرباز برچسب نفرین شده یا محل ارواح گرفته اند و قطعا می تواند برای علاقه مندان گردشگری سیاه مجذوب کننده باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا تعدادی از این مکان های ترسناک ترکیه را به شما معرفی کنیم.

روستای ارواح کایاکوی

روستای ارواح کایاکوی (Kayakoy) در فاصله کوتاهی از تفرجگاه های گردشگری فتحیه و اولودنیز قرار گرفته است. پیشینه تاریک این روستا باعث شده است که به عنوان مکانی ترسناک در نظر گرفته شود. سال ها قبل، زلزله ای در این منطقه رخ داده که منجر به اخراج مسیحیان زیادی از روستا شد. با اینکه روستای کایاکوی یکی از جاهای تماشای ترکیه است، اما فقط وقتی دچار ترس و دلهره می شوید که وارد ساختمان های قدیمی و متروکه روستا شوید. گردشگران زیادی ادعا نموده اند که چیزهایی شبیه به روح و سایه های عجیب وغریب در این محل دیده اند.

قصر توپکاپی

با اینکه کاخ توپکاپی یکی از بزرگ ترین موزه ها و مقاصد گردشگری ترکیه به شمار میرود؛ اما بسیاری از بازتماشامایندگان آن، اشکال عجیب وغریب ارواح را گزارش نموده اند. اعتقاد بر این است که این قصر، اقامتگاه اصلی سلاطین امپراتوری عثمانی بوده است و علاوه بر مجموعه ای نفیس از بت های باستانی، معماری باشکوهی نیز دارد که خود داستان این مکان را روایت می نماید. گردشگران زیادی سالانه فقط برای تماشا معماری تاریخی توپکاپی و اشیای موزه به منطقه فاتح استانبول می آیند.

عمارت Bakirpasa

عمارت Bakirpasa، قدیمی ترین عمارت ترکیه است که به عنوان جایی ترسناک شناخته می شود. این سازه قدیمی که بخشی از آن نیز تخریب شده است، هنگام شب به علت ظاهر رعب آورش باعث وحشت بازتماشامایندگان می شود. مردم محلی می گویند که این ساختمان، سالی یک بار محو می شود. اگر می خواهید حس ترس را به معنی واقعی کلمه تجربه کنید، ساعت 11 شب و در هوایی مه آلود به تماشا این عمارت بروید. داستان های ترسناکی که درباره آن گفته می شود، مبتنی بر واقعیت هستند.

عمارت Cemil Molla

عمارت Cemil Molla از آن جهت معروفیت یافته است که عده زیادی از مردم مدعی تماشا ارواح در این ساختمان بوده اند. کار بازسازی این عمارت چندین بار به تعویق افتاد، زیرا کارگران می گفتند شاهد ارواحی در آن بوده اند که می تواند به آن ها آسیب بزند و ترسناک هستند و به همین علت از انجام وظیفه خود سرباز می زدند. طبق صحبت های مردم، در زمان بازسازی یکی از کارگرها با مشاهده ارواح، قدرت تکلم خود را از دست داد. عمارت مذکور بعدها با یاری تعدادی کارگر شجاع به طور کامل بازسازی شد.

عمارت ارواح

عمارت ارواح در سال 1911 از آجرهای قرمزرنگ و پنجره ای ضدزنگ با شیشه بزرگ ساخته شد. این عمارت را به نام Perili Kosk نیز می شناسند که در زبان ترکی به معنای عمارت ارواح است. کار ساخت وساز آن برای مدت زمان زیادی نیمه کاره رها شده بود، زیرا طبق شایعات، کارگران ساختمانی آن مدعی بودند که روح همسر مرحوم یوسف ضیا پاشا از سیاستمداران عثمانی را دیده اند. گاهی اوقات نیز صدای ضعیف پیانو در این ساختمان به گوش می رسد.

مسجد ملا زیرک

مسجد ملا زیرک در منطقه زیرک استانبول قرار گرفته است که تاریخ ساخت آن به قرن دوازدهم برمی شود و متشکل از دو کلیسای ارتودوکس و یک کلیسای کوچک است. با این حال، اکنون ظاهری ترسناک پیدا نموده است و بعضی مردم مدعی هستند، صدای فریادهایی را از درون مسجد شنیده اند، جایی که قبلاً اسطبل بوده است. به باور مردم، یک تونل زیرزمینی از محل اسطبل به منطقه آیوانسرا کشیده شده است. با اینکه هیچ مدرکی در این زمینه وجود ندارد؛ اما بر اساس همین باور مردم محلی، مسجد ملا زیرک را به عنوان محلی ترسناک می شناسند.

درینکویو، کاپادوکیه

36 شهر زیرزمینی در کاپادوکیه وجود دارد، جایی که گروه های مردم برای امنیت و رفاه خود در آن ها زندگی می کردند؛ به طوری در برحه ای از تاریخ قریب به 20 هزار نفر در این شهرهای زیرزمینی ساکن بودند و برای امرار معاش، کارهای مختلفی انجام می دادند. اعتقاد بر این است، باستان شناسانی که این مکان را کشف و حفاری کردند، در مسیرهای طولانی زیرزمینی آن برای همواره گم شده اند و همین موضوع باعث رعب انگیزبودن درینکویو شده است. بعضی از گردشگرانی هم که از این منطقه تماشا نموده اند، از مشاهده شکل های عجیب و چهره های روح مانند خبر داده اند و بعضی دیگر نیز تصاویر و ویدئوهایی از این اتفاقات ترسناک گرفته اند.

آب انبار باسیلیکا

آب انبار باسیلیکا در مرکز استانبول واقع شده و برای صدها سال به عنوان منبع تأمین آب ساکنان محل مورد استفاده بوده است. این مخزن آب زیرزمینی طولانی که در قرن ششم ساخته شد، از جاهای تماشای استانبول به شمار می رود که گردشگران زیادی را به خود جذب می نماید. فضای داخلی این آب انبار بی انتها به نظر می رسد و علاوه بر این گفته می شود که حاوی 100 هزار تن آب است. از آنجا که هنگام ساخت این سازه بزرگ، هزاران برده جان خود را از دست دادند، آن را مکانی رعب آور می دانند. وجود حکاکی های باستانی در یک محفظه آب زیرزمینی هنوز هم باعث شگفتی هر بیننده ای می شود.

صومعه سوملا

صومعه سوملا (Sumela Monastery) از پیشینه جالب و شنیدنی ای برخوردار است. این صومعه که در ساحل دریای سیاه در ترکیه قرار گرفته است، برای صدها سال به عنوان محل زندگی راهبان ارتدکس یونانی استفاده می شد. صومعه سوملا در روزهای مه آلود، ظاهر بسیار رعب آوری پیدا می نماید. اگر حرف مردم محلی درباره صومعه صحت داشته باشد، ارواح راهبانی که در گذشته در آن زندگی می کردند، این منطقه را تسخیر نموده است.

منبع: کجارو / traveltriangle.com

به "در سفر به ترکیه از مکان های ترسناک آن تماشا کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفر به ترکیه از مکان های ترسناک آن تماشا کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید