سوپراسپرت ناران با قدرت هزار اسب بخار معرفی گردید

به گزارش وبلاگ دیور، شرکت ناران اتوموتیو در انگلستان، اولین محصول تجاری خود را معرفی نموده است. این مدل کوپه چهار سرنشینه، 1062 اسب بخار قدرت دارد و با قیمت 1/2 میلیون دلار فروخته خواهد شد.

سوپراسپرت ناران با قدرت هزار اسب بخار معرفی گردید

به گزارش وبلاگ دیور به نقل از زومیت، دفتر اصلی شرکت ناران اتوموتیو، در لندن است. این مجموعه، سال 2017 به وسیله یک جوان متمول به نام امیر ناران تأسیس شد که اصالت هندی-افریقایی دارد. پدر او، یک سیاستمدار و تاجر بسیار ثروتمند اهل زیمبابوه است. امیر ناران، پیش تر در سن 23 سالگی یک شرکت خدمات جت های مسافربری شخصی هم تأسیس نموده بود.

استیو پگ (Steve Pegg) با سابقه حضور در دپارتمان مهندسی جگوار لندرور، مدیر فنی شرکت ناران اتوموتیو است. طراح ارشد این مجموعه جانی ونگ (Jowyn Wong) هم، با طراحی ابرخودرو آپولو IE معروفیت دارد.

شرکت سازنده، توانایی های فنی ناران را در حد ابرخودروهای کلاس GT3، مثل استون مارتین ولکان می داند. این محصول، مجهز به پیشرانه 5 لیتر V8 توئین توربوشارژ نصب شده در جلو است که 1062 اسب بخار قدرت و 1036 نیوتن متر گشتاور فراوری می نماید. ناران، در زمان 2/3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتربرساعت و 4/5 ثانیه به سرعت 160 کیلومتربرساعت می رسد. نهایت سرعت این خودرو، 370 کیلومتربرساعت خواهد بود.

فقدان پیشرانه در عقب، نکته منفی برای ناران محسوب می گردد؛ چراکه سوپراسپرت های میلیون دلاری جهان، عموما دارای موتور عقب وسط هستند. البته مهندسان شرکت سازنده با نصب پیشرانه در فضای پشت محور، به جای نصب روی اکسل جلو، تاحدودی توازن ناران را بهبود داده اند. این مدل، یک خودرو دو دیفرانسیل است که می تواند با تنظیم راننده، تمام گشتاور فراوریی را به محور عقب منتقل کند.

بسیاری از تجهیزات فنی ناران، شامل چرخ های کربنی 22 اینچ، بال عقب عظیم، فنربندی ساخت اوهلینر (Ohlins) و ترمزهای کربن سرامیک برمبو، مشابه مدل های مسابقه ای کلاس GT هستند. سیستم تعلیق این خودرو هم، قابلیت تغییر ارتفاع و عملکرد دارد. وزن نهایی ناران، به لطف بدنه فیبرکربن، 1500 کیلوگرم خواهد بود و حدود 1380 کیلوگرم، نیروی عمود بر سطح خواهد داشت.

ناران به صورت کاملا سفارشی با تیراژ محدود به 49 دستگاه فراوری می گردد. آستانه قیمت این مدل، 1/2 میلیون دلار خواهد بود. شرکت سازنده، سطح بالایی از شخصی سازی را برای ناران پیش نهاد می دهد که حتی نوشتن نام دلخواه روی بدنه و ادوات کابین را شامل می گردد.

منبع: جام جم آنلاین

به "سوپراسپرت ناران با قدرت هزار اسب بخار معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوپراسپرت ناران با قدرت هزار اسب بخار معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید