مراکز درمانی به مراکز بیماریابی برای پزشکان تبدیل شده اند

به گزارش وبلاگ دیور، خبرنگاران/مرکزی رئیس کانون بازنشستگان استان مرکزی گفت: برخی پزشکان در مراکز درمانی، گاها پس از ویزیت بیمار، بیمار را برای معاینه بعدی به مطب راهنمایی می کنند و به عبارتی درمانگاه ها به مرکز بیماریابی برای پزشکان تبدیل شده اند.

مراکز درمانی به مراکز بیماریابی برای پزشکان تبدیل شده اند

علیرضا امیری امروز پنجشنبه 22 خرداد، در نشست رئیس سازمان تامین اجتماعی با انجمن ها، کانون ها، تشکل های کارگری و بازنشستگان استان مرکزی، اظهار کرد: در استان مرکزی حدود 100 هزار بازنشسته با 11 کانون فعال وجود دارد که هفتاد درصد این افراد کم سواد یا بی سواد و بدون گوشی هوشمند هستند و با این شرایط استفاده از سیستم الکترونیک برای آنها و شعبات مسائلی به همراه خواهد داشت که می طلبد طرح خدمات الکترونیک به صورت پایلوت در چند استان انجام و مسائل آن ارزیابی و در نهایت به صورت سراسری اجرایی شود.

وی اضافه نمود: در 40 سال گذشته در استان مرکزی چهار مرکز درمانی و در شش سال گذشته پنج مرکز درمانی ایجاد شده که البته هنوز هم با یک میلیون و 960 هزار بیمه شده این تعداد مرکز کافی نیست و از طرفی به سبب پرداخت دستمزد پایین، پزشکان در مراکز درمانی حاضر نمی شوند یا گاها پس از ویزیت بیمار، بیمار را برای معاینه بعدی به مطب راهنمایی می کنند و به عبارتی درمانگاه ها به مرکز بیماریابی برای پزشکان تبدیل شده اند.

رئیس کانون بازنشستگان استان مرکزی شرح داد: طلب سازمان تامین اجتماعی از شهرداری اراک حدود 80 هزار میلیارد تومان است که شهرداری می تواند در ازای این بدهی املاک و زمین های خود در اختیار سازمان قرار دهد تا بازنشستگان نیز بتوانند از این طریق صاحبخانه شوند.

امیری ضمن اشاره به طرح افزایش حقوق بازنشستگان به عنوان دیگر مطالبات این قشر گفت: یک وحدت رویه بین صندوق های بازنشستگی در کشور باید برقرار باشد تا خدماتی از جمله پرداخت تسهیلات یکسان بوده و مسئله ای در بین بازنشستگان بویژه افراد کم سواد ایجاد نشود.

رئیس کانون بازنشستگان شهرستان اراک نیز در این جلسه گفت: زمانی که پنجم فروردین افزایش حقوق مشخص می شود، در نتیجه باید زودتر اجرایی شود و نیاز است در این راستا تدبیر بهتری اتخاذ شود.

قربانی اضافه نمود: تورمی که در کشور شاهد هستیم سبب شده سبد معیشت بازنشستگان دچار ضعف شود و عدم تراز مالی بر اساس خرج کردها مسائلی را ایجاد کرده است، از طرفی هزینه کردهایی مثل پرداخت دو میلیون یورو به ویلموتس بابت قرارداد ورزشی باعث می شود که کمبود منابع مالی امری غیر قابل پذیرش باشد.

وی اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی امانت دار بازنشستگان است و اگر فشار سیاسی هم پشت این قضایا وجود دارد انتظار می رود از این موارد جلوگیری شود.

زند، رئیس شوراهای اسلامی کار استان و رئیس خانه کارگر ساوه و زرندیه نیز در این جلسه مطالبات و مسائلی را بیان کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مراکز درمانی به مراکز بیماریابی برای پزشکان تبدیل شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراکز درمانی به مراکز بیماریابی برای پزشکان تبدیل شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید