چطور از فرودگاه توکیو به مرکز شهر برویم؟

به گزارش وبلاگ دیور، حمل و نقل فرودگاه توکیو | Tokyo Airport Transportation

فرودگاه بین المللی هانه دا (Haneda Airport) که به نام فرودگاه توکیو معروفیت دارد در کنار فرودگاه ناریتا، یکی از دو فرودگاه اصلی شهر توکیو به شمار می رود. یکی از مزیت های این فرودگاه نزدیکی آن به شهر توکیو (در مقایسه با فرودگاه ناریتا) است و از زمان بازگشایی روز به روز پروازهای بین المللی بیشتری به این فرودگاه منتقل می گردد. سالانه بیش از 60 میلیون مسافر از این فرودگاه استفاده می نمایند و به این ترتیب، این فرودگاه پررفت و آمدترین فرودگاه ژاپن محسوب می گردد. اگر قصد دارید به ژاپن و توکیو سفر کنید ممکن است بلیط هواپیمایتان به مقصد فرودگاه هانه دا باشد. به همین علت در این مطلب تصمیم گرفتیم در خصوص گزینه های حمل و نقل فرودگاه توکیو به مرکز شهر صحبت کنیم. با استفاده از این اطلاعات می توانید به راحتی خود را از فرودگاه هانه دا به هتل و مرکز شهر برسانید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

چطور از فرودگاه توکیو به مرکز شهر برویم؟

قطار مونوریل توکیو | Tokyo Monorail

راحت ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه توکیو به مرکز شهر به وسیله قطار مونوریل توکیو است. قطارهای مونوریل مسافران را بین فرودگاه هانه دا و ایستگاه هاماماتسوشو (Hamamatsucho Station) جابجا می نمایند و سه نوع سرویس ارائه می نمایند: قطار محلی، تندرو و اکسپرس. تفاوت بین این سرویس ها به تعداد توقف های قطار بین این جهت بستگی دارد. ساعات کاری قطار مونوریل از 5 صبح تا نیمه شب است و هر 3 الی 5 دقیقه یکبار یک قطار حرکت می نماید. با استفاده از قطار مونرویل توکیو می توانید در کمتر 20 دقیقه به ایستگاه هاماماتسوشو در مرکز شهر توکیو برسید.

خط راه آهن اصلی کیکیو | Keikyū Main Line

قطار کیکیو لاین یکی دیگر از گزینه های خوب حمل و نقل فرودگاه توکیو به شمار می رود و به ویژه برای کسانی که می خواهند در جهت تویی آساکوسا (Toei Asakusa) توقف داشته باشند برترین گزینه است. خط کیکیو مسافران را در عرض 14 دقیقه بین فرودگاه هانه دا توکیو و ایستگاه شیناگاوا (Shinagawa station) جابجا می نماید. در ایستگاه شیناگاوا خطوط راه آهن مختلفی مثل توکایدو شینکانسن (Tokaido Shinkansen)، خط کیهین توهوکو (Keihin-Tohoku)، خط اصلی توکایدو (Tokaido Main Line)، خط یامانوته (Yamanote line) و خط یوکوسوکا (Yokosuka line) وجود دارند که می توانند شما را به نقاط مختلف برسانند. اگرچه خط کیکیو نیز تندرو به شمار میرود اما تعداد حرکت قطارها از توکیو مونوریل کمتر است. به ویژه در اوایل صبح و اواخر شب ممکن است لازم باشد زمان زیادی را منتظر آمدن قطار بشوید. بعلاوه در نظر داشته باشید که قطار کیکیو یک قطار شهری و عادی به شمار میرود، بنابراین ممکن است بسیار شلوغ وپرازدحام باشد. بنابراین اگر وسیله و چمدان های زیاد و سنگینی همراهتان است شاید قطار گزینه چندان مناسب و راحتی برای شما نباشد.

تاکسی

همان طور که گفتیم فرودگاه هانه دا در مقایسه با فرودگاه ناریتا، در فاصله نزدیک تری به شهر توکیو قرار گرفته است. به همین علت کرایه تاکسی در فرودگاه هانه دا به نسبت فرودگاه دیگر مقرون به صرفه تر تمام می گردد. اما همچنان کرایه قابل توجهی است و بسته به مقصدتان ممکن است تغییر کند. با این حال، سایر گزینه های حمل و نقل فرودگاه توکیو تا نیمه شب کار می نمایند و برای مسافرانی که پس از 11 شب به فرودگاه هانه دا می رسند تاکسی تنها گزینه است. البته اگر 3-4 نفری به توکیو سفر می کنید و هزینه ها را با هم تقسیم می کنید، در این صورت کرایه تاکسی برایتان به صرفه خواهد بود و راحت تر نیز می توانید به هتل برسید. البته دقت داشته باشید که از ساعت 11 شب تا 5 صبح حدود 20% به کرایه تاکسی ها اضافه می گردد.

البته اگر دیروقت به فرودگاه رسیده اید این امکان نیز وجود دارد که در دو هتل موجود در ترمینال پروازهای داخلی اقامت کنید و صبح به مرکز شهر بروید. علاوه بر این، این فرصت استثنائی را خواهید داشت که در یک از کپسول های خواب در فرودگاه هانه دا اقامت کنید. هتل های کپسولی یا کپسول های خواب فضایی کوچک به میزان یک تختخواب هستند که اقامتی مقرون به صرفه و در عین حال راحت و امن را برای مسافران فراهم می نمایند. قبلا در مطلب در خصوص کپسول های خواب در فرودگاه صحبت کردیم و گفتیم که ژاپن یکی از اولین کشورهایی بوده که این نوع اقامتگاه را رواج داده است.

اتوبوس لیموزین

اتوبوس های لیموزینی نیز یکی دیگر از گزینه های حمل و نقل فرودگاه توکیو است که به راحتی شما را از ایستگاه اتوبوس فرودگاه به مرکز شهر توکیو می رساند. البته اتوبوس لیموزین در واقع، لیموزین نیست! بلکه اتوبوس های معمولی نارنجی رنگی است که به جابجایی مسافران می پردازد. به طور معمول اتوبوس ها جهت فرودگاه تا ایستگاه توکیو را در 20 دقیقه طی می نمایند، اما اگر در ساعات اوج ترافیک به فرودگاه رسیده اید انتظار سفری طولانی تر را داشته باشید. اتوبوس های لیموزینی هر 30 الی 60 دقیقه یک بار حرکت می نمایند. یکی از مزیت های این اتوبوس ها این است که در ایستگاه های مختلفی توقف می نماید، بنابراین اگر آدرس هتل یا مقصدتان در جهت قرار گرفته است می توانید در نزدیک ترین ایستگاه پیاده شوید.

اتوبوس اکسپرس فرودگاه

علاوه بر اتوبوس لیموزین، سرویس اتوبوسرانی دیگری نیز به ارائه خدمات به مسافران می پردازد. اتوبوس اکسپرس فرودگاه یا اتوبوس کیهین کیوکو (Keihin Kyuko Bus) جهتهای بیشتری دارد و در بیشتر ایستگاه های مهم قطار و جاذبه های گردشگری توکیو توقف می نماید. اگر می خواهید مستقیما از فرودگاه به سمت یکی از جاذبه های گردشگری توکیو مثل دیزنی لند توکیو یا حتی کوه فوجی بروید می توانید با استفاده از این اتوبوس ها یک راست از فرودگاه به این مکان ها بروید.

منبع: japan-guide.com

منبع: الی گشت

به "چطور از فرودگاه توکیو به مرکز شهر برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور از فرودگاه توکیو به مرکز شهر برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید