اطلاعات علمی مبنای اداره خردمندانه خراسان رضوی است

به گزارش وبلاگ دیور، استاندار خراسان رضوی گفت: مبنای اداره خردمندانه استان اطلاعات علمی است، اگر اطلاعات صحیح علمی وجود داشته باشد می تواند در اختیار مدیران دستگاه های اجرایی قرار گیرد و استان با این اطلاعات اداره گردد، در این صورت کمتر دچار انحراف و اشتباه می شویم.

اطلاعات علمی مبنای اداره خردمندانه خراسان رضوی است

به گزارش وبلاگ دیور، علیرضا رزم حسینی امروز در دیدار با معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فضایی کشور اظهار کرد: ما استان را با شرکت های آن می سازیم. تعیین های مالی که امروز به 100 مورد رسیده، ظرفیت بالایی در توسعه استان است. مبنای کار ما روستا بوده و از روستا آغاز کردیم. تعیین ها مسئول 1125 روستا شدند و برای 500 روستا سند، کسب و کار و راه ایجاد کردیم، خودشان کار کردند و ما تنها پشتیبانی، کنترل، نظارت و حمایت انجام می دهیم.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: برای اینکه آن ها بتوانند از داده های سازمان فضایی برای توسعه در تمام بخش ها استفاده نمایند، باید ارتباط کاملا سازمان یافته بسیار نزدیکی با مجموعه داشته باشیم که هیچ هزینه ای هم برای سازمان فضایی نداریم. این سازمان دهی را در استان انجام می دهیم و هر کس که می خواهد در راستای سیاست های توسعه ای استان از این داده ها استفاده کند، باید امکان دسترسی شفاف برایش فراهم گردد. شهرداری در حاشیه شهر در طرح نجات فعالیت دارد که اگر سازمان فضایی بتواند داده ها را در اختیارش قرار دهد. هرجایی که فکر می کنید ما می توانیم یاری نموده و پایلوت باشیم، آمادگی همکاری داریم.

وی اعلام کرد: در افغانستان در تابستان 800 تن هندوانه فراوری شد که به دلیل عدم فروش حاضر شدند کیلویی 50 تومان به ایران بفروشند و ما با وجود کمبود آب هندوانه فراوری کردیم و می خواهیم کیلویی 4500 تومان در داخل بفروشیم. اگر نقشه های هوایی و اطلاعات منطقه ای داشته باشیم می توانیم برآورد کنیم که اگر فراوری هندوانه صرفه ندارد و می توانیم در مرز ارزان خریداری کنیم، از افغانستان و ترکمنستان بخریم، در نتیجه ازآب خود حفاظت کنیم.

رزم حسینی اضافه نمود: آب یکی از بحران های آینده کشور است که اکنون در بحران آن قرار داریم اما خواب هستیم. خشکسالی های پی در پی و مهاجرت هایی به این دلیل انجام شده است. سالانه در استان به 700 روستا با تانکر آب می دهیم.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه مبنای اداره خردمندانه استان اطلاعات علمی است، مطرح کرد: اگر اطلاعات صحیحی علمی وجود داشته باشد می تواند در اختیار مدیران دستگاه های اجرایی قرار گیرد و استان با این اطلاعات اداره گردد. ظرفیت های بزرگی در استان داریم که بسیاری از آن ها را نمی شناسیم. دره های شگفت انگیزی در کلات داریم که منطقه گردشگری زیبایی است اما به اطلاعات آن دسترسی نداشتیم و نتوانستیم به گردشگران داخلی و خارجی معرفی کنیم.

وی اعلام کرد: باید برای توسعه استان از این داده ها استفاده کنیم تا اگر می گوییم سال آینده می خواهیم گندم بکاریم میزان آن تعیین گردد تا مانند سال جاری 38 درصد افزایش نداشته باشیم در حالی که استان های دیگر کاهش پیدا نموده است. اگر مبنای کار داده های صحیح و دقیق باشد و در اختیار مدیران قرار گیرد، کمتر دچار انحراف و اشتباه می شویم و بهتر می توانیم استان و کشور را اداره کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اطلاعات علمی مبنای اداره خردمندانه خراسان رضوی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاعات علمی مبنای اداره خردمندانه خراسان رضوی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید