اپل و کیا نزدیک به بستن قرار داد برای فراوری خودروی الکتریکی هستند

به گزارش وبلاگ دیور، به تازگی گزارش جدیدی توسط یک نشریه کره ای منتشر شده است که ادعا می نماید اپل و شرکت خودروسازی کیا نزدیک به بستن قراردادی تجاری هستند که باعث می گردد اپل سرمایه گذاری 3.6 میلیارد دلاری را در شرکت خودروسازی کیا برای ساخت خودرو های الکتریکی در آینده انجام دهد.

اپل و کیا نزدیک به بستن قرار داد برای فراوری خودروی الکتریکی هستند

به نظر می رسد که غول جهانی تکنولوژی شرکت کیا که زیر مجموعه شرکت خودروسازی هیوندای است را با توجه به امکانات این شرکت در جورجیا آمریکا هدف قرار داده است. گویا این قرارداد تجاری باعث می گردد بعد از سرمایه گذاری اپل در کیا، این شرکت خودروسازی فراوری خودرو الکتریکی را در سال 2024 شروع خواهد نمود و پیش بینی می گردد که رقم فراوریی این خودرو 100000 دستگاه در سال باشد که در آینده می تواند تا 400000 دستگاه در سال افزایش پیدا کند.

منابع اطلاعاتی داخل صنعت ادعا نموده اند که اپل مایل است با همکاری شرکت خودروسازی هیوندای به عنوان شریک تجاری اصلی، وارد جهانی فراوری خودرو گردد. این منابع عنوان نموده اند که علت تمایل انجام این کار توسط اپل به خاطر پلتفرم خودروی الکتریکی این شرکت به نام E-GMP است. همچنین این شرکت دارای امکانات فراوری در کشور آمریکا است و گزارش ها نشان می دهند که این شرکت توانایی این را دارد که فراوری خودرو در سال 2024 را شروع کند.

گویا شرکت کیا وظیفه فراوری و ساخت خودرو را برعهده دارد در حالی که اپل کنترل بخش هایی مانند سخت افزار مربوط به رانندگی خودران، نرم افزار، رابط کاربری، تکنولوژی باتری، نیمه رسانا ها و طراحی ظاهری خودرو را برعهده خواهد داشت.

  • خودروی اپل در بهترین حالت سال 2025 عرضه می گردد

اپل و هیوندای برای مدتی در حال اجرا مذاکراتی درباره این خودرو الکتریکی بودند. با وجود اینکه شرکت هیوندای خاطرنشان کرد که مذاکراتی را با اپل در زمینه خودرو انجام داده است، اما این شرکت بعد ها صحبت های خود را پس گرفت.

گزارش هایی به تازگی مطرح شده اند که ادعا می نمایند مدیران هیوندای در حال تصمیم گیری درباره همکاری با اپل هستند. با این وجود، منابع داخلی ادعا می نمایند که هیوندای برای انجام این کار بیش از پیش آماده است و به این همکاری تجاری به عنوان فرصتی برای جلب نظر هواداران وفادار اپل در سرتاسر جهان نگاه می نماید.

  • کو به شایعه خودروی الکتریکی اپل و هیوندای سوخت تازه ای تزریق کرد

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "اپل و کیا نزدیک به بستن قرار داد برای فراوری خودروی الکتریکی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل و کیا نزدیک به بستن قرار داد برای فراوری خودروی الکتریکی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید