ایده های فناورانه حمل و نقل هوشمند حمایت می شوند

به گزارش وبلاگ دیور، مهدی محمدی در تبادل نظر با خبرنگاران با اشاره به برنامه های ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی در حوزه حمل و نقل هوشمند گفت: این بحث توسط این ستاد و با همکاری ستاد حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی انجام می گردد، به نحوی که موضوع حمایت از توسعه دهندگان اپلیکیشن ها و ایده های فناورانه در حوزه حمل و نقل هوشمند توسط ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی مورد حمایت قرار می گیرند.

ایده های فناورانه حمل و نقل هوشمند حمایت می شوند

وی گفت: تجهیزات الکترونیکی که قابلیت نصب روی خودروها را داشته باشند، از سوی ستاد حمل و نقل پیشرفته حمایت خواهند شد و برای نصب این تجهیزات با خودروسازان وارد مذاکره می شویم.

محمدی توضیح داد: این حمایت به وسیله اعلام فراخوان به فعالان دانش بنیان و استارت آپی که دارای ایده های فناورانه در حوزه حمل و نقل هوشمند هستند، شروع شده است.

وی اضافه کرد: این برنامه بر اساس دو محور ساخت تجهیزات الکترونیکی، نرم افزارهای کاربردی و راهکار ها و ایده های نرم افزاری پیگیری می گردد به نحوی که تجهیزات الکترونیکی و سیستم های دیجیتال که به خودرو متصل شوند، از سوی ستاد حمل و نقل پیشرفته و با همکاری خودروسازان کشور در جهت بازارسازی حمایت می شوند.

محمدی توضیح داد: در حوزه اپلیکیشن ها و ایده های نرم افزاری نیز راهکار هایی که مربوط به اینترنت هوشمند و فناورهای هوشمندسازی است مورد حمایت قرار می گیرند.

دبیر ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی تأکید کرد: این حمایت مبتنی بر تسهیلات اقتصادی برای توسعه اپلیکیشن های اینترنت اشیا و بازارسازی فرآیندهای مربوط به حمل و نقل هوشمند خواهد بود.

محمدی گفت: تا به امروز 140 شرکت و استارت آپ فعال در سیستم های مبتنی بر اینترنت اشیا و فناوری خودرو در این فراخوان شرکت نموده اند و در مرحله ارزیابی قرار دارند. معین نوع حمایت ها و مدل همکاری در دست انجام است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ایده های فناورانه حمل و نقل هوشمند حمایت می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده های فناورانه حمل و نقل هوشمند حمایت می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید