تاثیر ارز دیجیتال بر گردشگری ورودی و خروجی

به گزارش وبلاگ دیور، صنعت گردشگری یکی از بزرگ ترین صنایع دنیا است و هرساله به رشد خود ادامه می دهد. پیشرفت در فناوری و حمل ونقل مدرن سودمند بوده؛ زیرا امروزه دسترسی به هر مقصد بسیار راحت تر است.

تاثیر ارز دیجیتال بر گردشگری ورودی و خروجی

بعلاوه راه چاره های مدرن مانند ارزهای دیجیتال تأثیر مثبتی بر صنعت گردشگری دارند و مردم به ارز دیجیتال علاقه مند شده اند. بسیاری از کشورها در حال حاضر ارزهای دیجیتال را به عنوان روش پرداخت قبول می نمایند و بیش از 7000 دستگاه خودپرداز در سراسر دنیا وجود دارد که می توانید ارز دیجیتال را با ارزهای معمولی مبادله کنید.

در این مقاله قصد داریم به شرح تأثیر ارز دیجیتال بر گردشگری ورودی و خروجی بپردازیم پس با ما همراه باشید.

تاریخچه دقیق یورو، ارز رایج اروپا

دلایل احتیاج صنعت گردشگری به ارز دیجیتال

1- استفاده از یک واحد پول

حتی بعضی از کشورهای اتحادیه اروپا هنوز از پول ملی خود استفاده می نمایند و هرکجا که سفر می کنید، باید پول خود را با ارز پذیرفته شده در آن کشور خاص مبادله کنید. بااین حال، بیشتر صرافی ها هنگام خرید آن ارزش کمتری برای پول می گذارند و این احتمال وجود دارد که مجبور شوید بیش از ارزش واقعی بعضی ارزها هزینه کنید.

استفاده از دستگاه خودپرداز با پشتیبانی ارز دیجیتال هزینه کمتری برای شما دارد؛ چراکه قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در همه جا یکسان است.

2- ایمنی بهبودیافته

متأسفانه این یک مورد نادر نیست که شما در موقعیتی خاص قرار بگیرید و کسی از قبل آپارتمانی را که شما پرداخت نموده اید، برده باشد یا آژانس از بازپرداخت پول شما امتناع ورزد.

ارز دیجیتال از روش امنیتی پیشرفته ای برخوردار است و هیچ فرصتی برای کلاهبرداری وجود ندارد. بعلاوه، هنگامی که از پولی استفاده می کنید که به وسیله هیچ مرجع رسمی متمرکز نیست، می توانید در مسافرت هزینه زیادی پس انداز کنید.

آیا ارز دیجیتال می تواند عاملی برای دور زدن تحریم ها گردد؟

شفافیت ارز دیجیتال

با استفاده از بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال افراد بیشتری علاقه مند به سفر به مقاصد مختلف هستند و رزرو پرواز و اتاق هتل با رمز ارزها، مقرون به صرفه تر و راحت تر است. علاوه بر این، ارز دیجیتال می تواند افراد ساکن در کشورهای درحال توسعه و یا افرادی که مایل به بازدید از بعضی از این کشورها هستند را ترغیب به سفر بیشتر کند؛

زیرا کار با آن بسیار ایمن تر و ساده تر است. بعلاوه جابجایی بسیار سریع تر از یک حساب بانکی استاندارد صورت می گیرد. استفاده از ارز دیجیتال برای ایرانیان به علت تحریم ها و مشکل پرداخت به وسیله پی پال و دیگر درگاه های بین المللی گزینه خوبی به نظر می رسد.

همین طور در بخش گردشگری ورودی، گردشگر ها نگرانی از بابت به همراه آوردن پول نقد و خطرات سرقت آن نخواهند داشت.

سیر تحول صنعت هوانوردی و گردشگری در دنیا معاصر

جمع بندی

در رابطه با تأثیر ارز دیجیتال بر گردشگری ورودی و خروجی می توانیم ببینیم که ارز دیجیتال محبوبیت بسیاری پیدانموده اند و صنایع مختلف در پی برترین روش ها برای پیاده سازی و کار با آن ها هستند که صنعت گردشگری نیز از این قاعده مستثنا نیست.

مشهورترین علت خرید هر نوع ارز دیجیتال سود بالقوه است اما مردم علاقه بیشتری به استفاده از آن ها برای پرداخت نشان داده اند. امروزه هتل های مختلفی سیستم خاصی را برای کاربران ایجاد نموده اند که با استفاده از آن اقدام به رزرو و پرداخت هزینه اقامت می نمایند.

صنعت گردشگری دائماً در کوشش است تا با استفاده از فناوری های اخیر، هوش مصنوعی، خدمات دیجیتال و ارز دیجیتال پیشرفت کند. کشورهایی مانند ایالات متحده، چین، اسپانیا، لهستان، ژاپن و بسیاری دیگر از کشورها در حال حاضر از بیت کوین و دیگر انواع ارزهای دیجیتال استفاده می نمایند.

بااین حال، ما هنوز منتظر مقررات مناسب هستیم که به توسعه بیشتر استفاده از کیف پول الکترونیکی یاری کند و ارز دیجیتال را به عنوان یک روش استاندارد پرداخت در کل دنیا بپذیرد.

منبع: ژیوار

به "تاثیر ارز دیجیتال بر گردشگری ورودی و خروجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر ارز دیجیتال بر گردشگری ورودی و خروجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید