مقدار استخراج رمز ارز از انرژی های تجدیدپذیر

به گزارش وبلاگ دیور، خبرنگاران- صنعت ارزهای رمزنگاری شده به سرعت در حال توسعه است و همزمان با رشد آن، نگرانی ها در خصوص اثرات زیست محیطی این صنعت نیز افزایش می یابد اما آیا می توان با استفاده از انرژی تجدیدپذیر این اثرات مخرب را بهبود بخشید؟. استخراج بیت کوین(Bitcoin)، محبوب ترین ارز رمزنگاری شده، بسیار پرهزینه است و به وسیله میلیون ها رایانه پر قدرت در سراسر دنیا انجام می گیرد. این موضوع علاقه مندان را در شرایط سختی قرار می دهد. آنها می گویند که ارز دیجیتال می تواند به شبکه اینترنت غیرمتمرکز قدرت بخشد و اقتصاد بانکی، اقتصادی، خرید، تفریح و حتی تعاملات انسانی را تغییر دهد.

مقدار استخراج رمز ارز از انرژی های تجدیدپذیر

به گزارش وبلاگ دیور، روزنامه اقتصاد سرآمد درباره چگونگی استفاده از انرژی خورشید برای استخراج بیت کوین نوشت: صنعت ارز رمزنگاری شده که در حال حاضر بالای دو تریلیون دلار ارزش دارد باید مانند سایر صنایع، تغییرات جوی را در نظر داشته باشد. اتریوم، دومین ارز رمزنگاری شده محبوب در دنیا، مانند بیت کوین انرژی زیادی مصرف می نماید اما سازندگان آن قصد دارند تا با روشی سازگارتر با محیط زیست به استخراج آن بپردازند. استخراج بیت کوین انرژی زیادی مصرف می نماید اما اگر این انرژی در صورت عدم استفاده هدر برود بنابراین مسئله ای وجود ندارد و می توان از آن بهره برد.بنابراین استخراج رمزارز به معنای ساخت بلوک های تازه برای زنجیره بلوکی است. برای تکمیل این بلوک ها چندین میلیون دستگاه باید به فعالیت بپردازند و این موضوع احتیاجمند انرژی زیادی است. یکی از مواردی که اغلب نادیده گرفته می گردد اثر سخت افزارهای استخراج رمزارز بر محیط زیست است. این تجهیزات به سرعت قدیمی می شوند و آلودگی سمی الکترونیکی فراوری می نمایند. این مواد سمی باعث آلودگی آبی می شوند و انرژی های تتازهپذیر هم قادر به حل این معضل نیستند.

آیا می توان برای استخراج بیت کوین از انرژی خورشیدی استفاده کرد؟

محمد رئیسی کارشناس ارشد مطالعات مالی انرژی های نو در گفت و گو با روزنامه اقتصادسرآمد ، در پاسخ به این پرسش که آیا استخراج رمز ارز با استفاده از انرژی های تتازهپذیر امکان پذیرهست یا خیر، به خبرنگارما، گفت: استخراج ارزهای دیجیتال با استفاده از انرژی خورشیدی امکان پذیر است. در واقع می توان گفت برای این کار ضروری است. بسیاری از افراد سراسر دنیا از صفحات خورشیدی استفاده می نماید و از این صفحات می توان برای استخراج رمزارز نیز استفاده کرد.

مقدار استخراج رمز ارز از انرژی های تتازهپذیر

وی معتقد است: صفحات خورشیدی در یک روز معمولی حدود 5.5 کیلووات ساعت بر متر مربع انرژی فراوری می نمایند. استخراج رمزارز احتیاجمند حداقل 450 تا 500 وات انرژی است و اگر از چندین واحد پردازش گرافیکی استفاده گردد مقدار انرژی مورد احتیاج به 900 تا 1500 وات می رسد. این بدان معناست که برای فعال نگه داشتن سیستم مورد احتیاج به سه تا شش متر مربع صفحه خورشیدی احتیاج است.

او بیان این نکته که، استفاده از انرژی خورشیدی به کاهش تقاضای سوخت های فسیلی و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و اثر کربن یاری می نماید، یادآورشد: استفاده از انرژی خورشیدی نه تنها باعث سود بردن از نور خورشید می گردد بلکه راهی برای کاهش اثرات مخرب زیست محیطی استخراج رمزارز نیز هست. تغییر منبع انرژی از سوخت های فسیلی به انرژی های پایدار، انتشار گازهای گلخانه ای را به مقدار کاشت 200 درخت در سال کاهش می دهد.

ضرورت سازگار شدن استخراج رمزارز با محیط زیست

وی توضیح داد: هدف این برنامه انتقال مراکز استخراج بیت کوین به مکان هایی است که در آنها مزارع انرژی تتازهپذیر در زمان کمبود تقاضا انرژی مازاد فراوری می نمایند. این انرژی اضافی برای استخراج رمزارز استفاده می گردد. بنابراین هزینه استخراج کم و انتشار کربن صفر می گردد و مزرعه بادی یا خورشیدی یک مشتری قابل اعتماد خواهد داشت. این رویکرد یک نقص مهلک دارد. فرض بر آن است که استخراج رمزارز زمانی که انرژی برای مصارف دیگر مورد احتیاج است، متوقف گردد. این در حالی است که استخراج تنها زمانی کارآمد است که مداوم و بی وقفه انجام گردد.

استخراج رمز ارز برترین راه استفاده از نیروی های تتازهپذیر

رئیسی ابراز داشت: اگر به مقدار کافی صبر کنیم شبکه برق نیز از نظر زیست محیطی بهبود می یابد اما در حال حاضر بیت کوین باعث تغییراتی شده است. انرژی های تتازهپذیری که می توانستند برای پاکسازی شبکه برق مورد استفاده قرار بگیرند اکنون صرف استخراج بیت کوین می شوند.

هر سیستم استخراج رمزارز به طور میانه شش تا 14 پردازنده گرافیکی دارد که هرکدام انرژی برق مصرف می نمایند اما مصرف برق باعث هزینه بر بودن استخراج رمزارز نمی گردد بلکه هزینه زیاد این کار ناشی از دستگاه های خنک نماینده این سیستم ها است.د یکی از چالش برانگیزترین کارها ایجاد تعادل میان هزینه صرف شده و رمزارز استخراج شده است. با رشد شبکه بلاک چین انرژی بیشتری مورد احتیاج است و این بدان معناست که سوخت فسیلی زیادی باید استفاده گردد. استفاده از انرژی خورشیدی راهی عالی برای افزایش سوددهی و کاهش استفاده از سوخت های فسیلی است.

استفاده از انرژی خورشیدی مفهوم تازهی است که از سال 2017 محبوبیت پیدا نموده است. انرژی سبز اگر هنگام فراوری مورد استفاده قرار نگیرد هدر خواهد رفت. باتری هایی که انرژی تتازهپذیر را برای زمانی که باد و نور خورشید وجود ندارد ذخیره می نمایند در صنعت انرژی بسیار ارزشمند هستند. در حال حاضر برترین راه استفاده از انرژی های تتازهپذیر است تا از انتشار کربن و گازهای گلخانه ای جلوگیری گردد و به نظر می رسد طی سال های آینده شرکت های بیشتری به این انرژی ها روی بیاورند.

منبع: شفقنا اقتصادی

به "مقدار استخراج رمز ارز از انرژی های تجدیدپذیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقدار استخراج رمز ارز از انرژی های تجدیدپذیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید