دادستان انقلاب گیلان به صورت مستمر بر کارخانجات ایران پوپلین نظارت کند

به گزارش وبلاگ دیور، جمعی از کارگران کارخانجات ایران پوپلین در نامه ای به دادستان عمومی و انقلاب گیلان خواستار نظارت مستمر بر فعالیت و برنامه کاری کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت کارخانه شدند.

دادستان انقلاب گیلان به صورت مستمر بر کارخانجات ایران پوپلین نظارت کند

به گزارش خبرنگار دانشگاه وبلاگ دیور، جمعی از کارگران کارخانجات ایران پوپلین در نامه ای به دادستان عمومی و انقلاب استان گیلان خواستار نظارت مستمر بر فعالیت و برنامه کاری کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تولید کارخانه شدند.

متن نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

دادستان محترم عمومی و انقلاب استان گیلان جناب آقای دکتر فلاح میری

با سلام و آرزوی توفیق برای جنابعالی و همه خدمتگزاران صدیق و دلسوز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نامه حاضر درد دل کارگران کارخانجات شرکت ایران پوپلین است که خواستار توجه مدیران و مسئولان استان گیلان به این کارخانجات نساجی جهت حفظ اشتغال پایدار و امنیت شغلی 264 نفر از کارگران از حیث حقوق مادی و معنوی خویش می باشند.

از این رو توجه آن مسئول و خدمتگزاران دلسوز را به مطالب ذیل معطوف می داریم ... متاسفانه از سال 94 تا به امروز با تغییرات پی در پی مدیر عامل شرکت ایران پوپلین که شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه بانک ملی ایران که از سهامداران اصلی شرکت ایران پوپلین می باشد انجام داد و می دهد.

این کارخانجات نساجی دستخوش بحران تولید و کارگری گشت و سال به سال بر بدهی های معوقه آن افزوده شد و می شود. این تغییرات متعدد مدیریت ایران پوپلین را می توان نوعی خرید زمان برای واگذاری آن دانست.

بیشتر این مدیر عامل ها با ایجاد بحران سازی و عدم توجیه اقتصادی تولید جهت ورشکسته جلوه دادن آن با اخذ وام های کلان میلیاردی جهت نوسازی کارخانجات از بانک ملی در قبال سند های املاک پوپلین، یعنی کاستن از دارایی شرکت، اما دریغ از نوسازی و بروزرسانی دستگاه های کارخانجات ایران پوپلین و متاسفانه عدم نظارت دستگاه های مرتبط با صنعت و تولید باعث شد حتی مدیر عامل های این شرکت از وام های دریافتی صرف امورات شخصی خود نموده و یا این سرمایه را در شهر های دیگر غیر از ایران پوپلین هزینه نمایند و مهم تر از همه در سال 97 مدیر عامل وقت (مرتضی خالصی) با کمک مدیر کاشانی وقت کارخانجات (عباسعلی حضرتی) در اسقاطی نمودن 48 دستگاه بافندگی آماده کار مجوز فروش آن را از شرکت سرمایه گذاری بانک ملی و مدیران ارشد صنایع و دیگر مسئولان استان اخذ و به یک تبعه پاکستانی به فروش برسانند و پیروز شدند شبانه 24 دستگاه از این 48 دستگاه بافندگی را از کارخانجات خارج و مابقی آن توسط خانم رحمانیا از سهامداران جز و بازنشسته کارخانجات با همکاری آن دادستانی گیلان جلوگیری به عمل آورد.

شرکت ایران پوپلین میدان مسابقه و آزمودن تجربه کاری مدیران عامل شد که اهلیت نداشته و سبقه تولید نداشتن و از همه بدتر بعضی از مدیران جزو دوستان و وابستگی نسبی مدیران عالی بانک ملی ایران بودند. اکنون نیز چنین اتفاقی افتاده است مدیر عامل فعلی شرکت ایران پوپلین (علی جهانگیر) که از آبان سال 99 مدیریت عالی این مجموعه بزرگ نساجی گیلان را برعهده گرفته است فاقد اهلیت و عالم به تولید بوده و فقط دارای تحصیلات نساجی می باشد اولین تجربه مدیریتی خود را در ایران پوپلین طی می کند.

وی که برادی شهید و از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان و عضو هیئت مدیره شرکت مخمل ابریشم کاشان می باشد به واسطه ارتباط دوستی با مدیر عامل شرکت مخمل کاشان به نام مهندس اخباری که او نیز از بستگان نسبی دکتر معمارنژاد معاون وزیر اقتصاد می باشد و جملگی هم کاشانی به شمار می فرایند.

سکاندار شرکت ایران پوپلین گیلان گشته است در حالی که این مدیر عامل محترم با پشتوانه چنین مسئولین عالی وزارت امور اقتصاد و دارایی و مدیران شرکت سرمایه گذاری بانک ملی ایران و اختصاص مبلغ 170 میلیارد تومان جهت نوسازی کارخانجات ایران پوپلین دوران مدیریت خود را سپری می کند. در کنار ایشان هم یک عضو موظف هیئت مدیره شرکت ایران پوپلین افزوده گشت به نام آقای مهندس میرشمش مومنی زاده فرماندار بازنشسته و اسبق شهرستان رشت که از طرف یکی از نماینده های محترم مردم رشت در مجلس شورای اسلامی معرفی شده است که ایشان هم دنبال فروش اموال شرکت مثل 48 واحد مسکونی نیمه کاره پوپلین و ... است!

اکنون سوال ما کارگران از مسئولان استان و شرکت سرمایه گذاری بانک ملی ایران این است که: قریب به 6 ماه از این حضور مدیر عامل جدید و عضو گیلانی هیئت مدیره در شرکت ایران پوپلین می گذرد خروجی تولید کجاست نوسازی کجاست آیا تعمیر و نگهداری و صرف تعویضب چند قطعه از دستگاه های تولیدی کارخانجات که آن هم دست دوم است به بهانه تحریم قطعات صنعت نساجی، نوسازی به حساب می آید؟

حقوق کارگران را که تا به امروز بانک ملی پرداخت نموده اکنون مدیر عامل محترم این شرکت با دریافت چندین میلیارد از بانک ملی و تجارت در حال زیباسازی و به قولی ظاهرسازی محوطه داخلی و نمای بیرون کارخانجات و ساختمان اداری این مجموعه می باشد آیا این ها نوسازی خطوط تولید به حساب می آیند؟ چه کسی یا کسانی بر این هزینه کرد های آقای مدیر عامل ناظر است؟ چرا هر مدیر عامل جدیدی می آید مدیر عامل قبلی را زیر سوال می برد از حیث عدم نوسازی با وجود اینکه وام میلیاردی گرفت.

ولی بعدش خودش بدتر از قبلی درمی آید و می رود؟ آیا زمان آن نرسیده است که برای این شرکت دولتی که از بودجه دولتی استفاده می کند حسابی دولتی به نام شرکت تعریف شود نه حساب شخصی به نام مدیران عامل های و روسای هیئت مدیره (برای فرار اقتصادیاتی و بدهی های معوقه شرکت) یک نماینده دستگاه نظارتی وجود داشته باشد متاسفانه این مدیر عامل محترم از آنجایی که درس آکادمیک خوانده و در صنعت نساجی مدیر نبوده برای کمک حال خویش در امور تولید کارخانجات ایران پوپلین در حلقه یکسری افراد (ابوالحسن منشی زاده/ سیاوش ادیب/ سیده فاطمه حق شناس) گرفتار شده که دارای سوابق سوء شهرت در صنعت نساجی گیلان هستند و قبلا در شرکت های نساجی خاور و فومنات از خود سوابق منفی و بعضا خیلی بد در امور مدیریتی تولیدی به جا گذاشتن و اکنون استفاده از این افراد در ایران پوپلین یعنی خاتمه فومنات و خاور و خاموشی صدای تولید در این کارخانجات در خاتمه از آن دادستان محترم و مسئولان و مدیران دلسوز صنایع پایدار گیلان استدعا می شود که به درد دل کارگران کارخانجات ایران پوپلین توجه ویژه شود و تحت تاثیر صحبت های کتابی و زیبای مدیران این مجموعه نساجی قرار نگیرند و عملا برنامه کاری کوتاه مدت میان مدت و بلند مدت تولید این کارخانجات را طلب نمایند و نظارت مستمر بر فعالیت های آن صورت پذیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دادستان انقلاب گیلان به صورت مستمر بر کارخانجات ایران پوپلین نظارت کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دادستان انقلاب گیلان به صورت مستمر بر کارخانجات ایران پوپلین نظارت کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید