دانشگاه شریف آمادگی برگزاری کلاس های آموزشی را به صورت مجازی دارد

به گزارش وبلاگ دیور، معاون دانشجویی دانشگاه شریف از آمادگی این دانشگاه برای برگزاری کلاس های آموزشی به صورت مجازی اطلاع داد.

دانشگاه شریف آمادگی برگزاری کلاس های آموزشی را به صورت مجازی دارد

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ دیور، به نقل از دانشگاه شریف، فاطمی زاده معاون دانشجویی دانشگاه شریف و سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با بحران کرونا در این دانشگاه گفت:پیشنهاد دانشگاه به وزارت علوم و مسئولان مرتبط ادامه تعطیلی خوابگاه ها و غیرحضوری بودن کلاس ها تا سرانجام سال است.

وی اضافه نمود: دانشگاه شریف بازگشایی دانشگاه در شنبه 10 اسفند را به صلاح سلامتی دانشجویان و سلامت کشور نمی داند. پیشنهاد دانشگاه به طور صریح به وزارت علوم ابلاغ شده است.

وی اضافه نمود:تعطیلی خوابگاه به معنای تعطیلی دانشگاه نیست. دانشگاه به دنبال اجرای یک آموزش ترکیبی غیرحضوری است. دستورالعمل این کار هم به استادان دانشگاه ابلاغ شده و مورد استقبال ایشان هم قرار گرفته است. امروز یک کلاس مجازی با حضور استادان دانشگاه برگزار شده تا آن ها با زیرساخت کلاس مجازی دانشگاه آشنا شوند.

فاطمی زاده اضافه نمود:ما کوشش داریم تسهیلاتی را برای کارکنان دانشگاه هم در نظر بگیریم. اما محدودیت های قانونی هم داریم، باید بتوانیم خدمات اداری را در همین مدت هم به دانشجویان ارائه بدهیم. اضافه بر این آموزش غیرحضوری نیز احتیاج به پشتیبانی اداری در دانشگاه دارد. به همین خاطر، سیستم اداری دانشگاه نمی تواند به طور کامل تعطیل باشد.

معاون دانشجویی دانشگاه شریف اضافه نمود: در برنامه دانشگاه برای غیرحضوری شدن کلاس های عملی فعلا تعطیل خواهند بود. تغییر تقویم آموزشی ترم هم بستگی به شرایط دارد و احتمالا بعد از تعطیلات نوروز و بازگشایی دانشگاه درباره آن تصمیم گیری می گردد.

وی گفت: دانشگاه می داند که حتما امکان پیاده سازی صددرصدی آموزش غیرحضوری وجود ندارد. اما این کار در شرایط فعلی بهترن گزینه است و با کوشش و همراهی استاد، دانشجو و مدیریت دانشگاه نتیجه قابل قبولی خواهد داشت. استادان دانشگاه شریف با همه تاکید و سخت گیری و کوتاه نیامدن از استانداردهایشان در حوزه آموزش معتقدند بازه سه هفته ای غیرحضوری کردن آموزش خللی در فرایند آموزشی دانشگاه ایجاد نمی کند و حتما تا سرانجام ترم جبران و ترمیم می گردد.

فاطمی زاده از فراوری ضدعفونی کننده دست و ضدعفونی کننده سطوح در دانشگاه هم اطلاع داد. با کمیاب و نایاب شدن این مواد در سطح بازار دانشگاه تصمیم گرفت خودش سراغ فراوری این ضدعفونی کننده ها برود. حالا در پشتیانی دانشگاه با نظارت دانشکده شیمی این ضدعفونی کننده ها برای مصرف دانشگاه در حال فراوریند. فراوریی که بر اساس پروتکل های سازمان بهداشت جهانی انجام می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دانشگاه شریف آمادگی برگزاری کلاس های آموزشی را به صورت مجازی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه شریف آمادگی برگزاری کلاس های آموزشی را به صورت مجازی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید