فراخواندن تمام کارورزان پزشکی به بیمارستان هاى خوزستان تصمیمى غلط است

به گزارش وبلاگ دیور، کارورزان پزشکی دانشگاه جندی شاپور اهواز در نامه اى خطاب به ستاد مبارزه با کرونای استان خوزستان اعلام کردند: فراخواندن تمام کارورزان پزشکی به بیمارستان ها مورد اعتراض ما بوده و خواهان اصلاح شرایط حضورمان هستیم.

فراخواندن تمام کارورزان پزشکی به بیمارستان هاى خوزستان تصمیمى غلط است

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزارى دانشجو، کارورزان پزشکی دانشگاه علوم پزشکى جندی شاپور اهواز در نامه ای خطاب به اعضاى ستاد مبارزه با کرونای استان خوزستان (غلامرضا شریعتى، ریاست ستاد و فرهاد ابول نژادیان، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز) نوشتند: فراخواندن تمام کارورزان پزشکی به بیمارستان ها موجب اعتراض ما است و خواهان اصلاح شرایط حضور خود در بیمارستان ها هستیم.

در این نامه آمده است:

همانگونه که مستحضرید بیش از 4 ماه از آغاز بحران کرونا در کشور و استان می گذرد، بحرانی که تا به امروز نیز ادامه داشته و حال که این نامه را نگارش می کنیم، استان خوزستان در شرایط قرمز واقع شده است.

در پیشگاه خداوند و مردم شریف خوزستان مفتخریم طی این 4 ماه در تک تک روز های این بحران کادر درمانی به خصوص کارورزان پزشکی شرافتمندانه پای کار ماندیم و جان و سلامت خود و خانوادهایمان را فدای ملت و مردم کشور و استان خوزستان کردیم و هیچکس تاکید می کنیم هیچکس هیچ بخشی را خالی نکرد هیچ کشیکی بدون اینترن نماند و این سند افتخار ما بعد از 4 ماه سخت و طاقت فرساست که تا به امروز هم ادامه دارد.

روز ها از وظیفه اخلاقی خود پا پس نکشیدیم، ساعت ها در لباس هایی که کیلو کیلو از وزنمان کم می نماید، ماندیم تا از جان بیمارانمان دفاع کنیم.

اما امروز بعد از 4 ماه سخت و طاقت فرسا که خوزستان هنوز هم درگیر پیک اول کروناست و قریب به یک سوم مبتلایان و فوتی ها مربوط به خوزستان است، از تصمیم گیران استان گلایه داریم، فراخواندن همه کارورزان پزشکی به بیمارستان ها موجب اعتراض ماست.

این در حالی است که بیشتر دانشگاه های کشور که شرایط بسیار بهتری نسبت به خوزستان دارند کارورزان برای مواجهه کمتر با بیماری به صورت کشیکی حضور دارند.

ما که ماه ها با کمبود تجهیزات ساختیم و با شرایط کشور و استان همراهی کردیم و دم نزدیم نسبت به این تصمیم اعتراض داشته و داریم.

در صورتی که استان خوزستان از بحران عبور کند و به منطقه سفید وارد گردد همه ما خود پیشقدم حضور در بخش ها هستیم، اما در شرایط بحرانی کنونی این تصمیم می تواند منجر به فاجعه ای گردد که تحت مسئولیت ستاد محترم است.

هر گونه اتفاق ناخوشایند برای کارورزان و خانواده های آن ها مستقیما تصمیم گیران این تصمیم را مورد خطاب قرار خواهد داد و همه مسئولیت آن متوجه آن ها خواهد بود.

در شرایطی که با تاکید وزیر بهداشت و توسعه زیرساخت های مجازی بخش زیادی از مسائل آموزشی حل شده حضور بی مورد چند صد کارورز در بخش هایی که در روز های گذشته با کارورزان کشیک نیز به راحتی قابل اداره بود چه معنی و مفهومی می تواند داشته باشد.

در خاتمه با تشکر از زحمات چندین ماهه ستاد کرونای استان امضا کنندگان این نامه از محضر اعضای محترم درخواست داشته برای جلوگیری و پیشگیری از بروز فاجعه انسانی در قلب سلامت استان نسبت به تغییر تصمیم مذکور تصمیم عاجل را اتخاذ فرمایند لذا مسئولیت جانی کارورزان و خانواده های آن ها به طور مستقیم متوجه تصمیم گیران خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "فراخواندن تمام کارورزان پزشکی به بیمارستان هاى خوزستان تصمیمى غلط است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراخواندن تمام کارورزان پزشکی به بیمارستان هاى خوزستان تصمیمى غلط است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید