پیش بینی افزایش جوجه ریزی در خراسان رضوی طی یک ماه آینده

به گزارش وبلاگ دیور، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس اتحادیه مرغداران مرغ تخم گذار خراسان رضوی گفت: پیش بینی می گردد تا یک ماه آینده اندازه جوجه ریزی در استان افزایش پیدا کند.

پیش بینی افزایش جوجه ریزی در خراسان رضوی طی یک ماه آینده

سید حسین موسوی نژاد در گفت وگو با وبلاگ دیور در رابطه با قیمت تخم مرغ اظهار کرد: دولت قبلی تا خاتمه عمر خود قیمت تخم مرغ را به روز رسانی نکرد. دولت فعلی نیز هنوز در رابطه با قیمت تخم مرغ تصمیمی نگرفته و به همین علت در هر استان به صورت توافقی و با آنالیز قیمت تمام شده، قیمتی برای تخم مرغ معین شده تا از زیان بیشتر فراوریکننده جلوگیری گردد. از همین رو و با توجه به قیمت پیشنهادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، شورای قیمت گذاری قیمت تخم مرغ را از درب مرغداری حدودا 18 هزار و 850 تومان در هر کیلو معین نموده است.

وی با تاکید بر اینکه قیمت تخم مرغ در هر استان به صورت توافقی تصویب شده، اضافه نمود: در استان ما نیز قیمت تخم مرغ برای مصرف کننده به ازای هر کیلو 22 هزار و 500 تومان است. واحدهای صنفی نیز نباید بیش از این قیمت محصول خود را به فروش برسانند. در این زمینه اطلاع رسانی لازم به جامعه مرغدار استان صورت گرفته است. در حال حاضر قیمت فروش تخم مرغ در مراکز پخش کیلویی 20 هزار و 350 تومان است. بعلاوه قیمت تمام شده تخم مرغ برای مصرف کننده 22 هزار و 500 تومان به ازای هر کیلو است.

رئیس اتحادیه مرغداران مرغ تخم گذار خراسان رضوی با اشاره به تفاوت مرغ تخم گذار با مرغ گوشتی بیان نمود: یکی از علل افزایش قیمت تخم مرغ تا کیلویی 28 هزار تومان کمبود جوجه ریزی در استان بود که این موضوع به مسائلی از جمله کمبود نهاده دامی، عدم تخصیص ارز مناسب به دان و تصویب قیمت نامناسب گوشت مرغ و تخم مرغ مغایر با هزینه های فراوری ارتباط دارد.

وی در رابطه با دلایل کاهش جوجه ریزی در استان نیز بیان کرد: یکی دیگر از مسائلی که باعث شد مقدار جوجه ریزی کاهش پیدا کند، کمبود جوجه یک روزه است. این موضوع ناشی از عدم تخصیص ارز مناسب برای واردات مرغ اجداد بوده است.

موسوی نژاد اظهار داشت: در حال حاضر قیمتی که برای تخم مرغ در استان مصوب شده، منطقی تر است. البته بازخورد و تاثیر این قیمت مصوب تا چند ماه آینده معین خواهد شد.

رئیس اتحادیه مرغداران مرغ تخم گذار خراسان رضوی ادامه داد: در استان حدودا 2.5 میلیون ظرفیت خالی برای پرورش مرغ تخم گذار وجود دارد و برای جوجه ریزی آمادگی وجود دارد ولی متاسفانه کمبود جوجه یک روزه در استان هنوز وجود دارد. با این حال در آبان ماه جوجه ریزی افزایش پیدا خواهد نمود ولی فراوری تخم مرغ از پرورش این جوجه ها ابتدای سال آینده خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "پیش بینی افزایش جوجه ریزی در خراسان رضوی طی یک ماه آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی افزایش جوجه ریزی در خراسان رضوی طی یک ماه آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید