کنترل واردات محصولات پنبه عامل رونق اشتغال است

به گزارش وبلاگ دیور، معاون وزیر جهاد گفت:مسئولان بازرگانی کشور باید با کنترل هرگونه واردات محصولات پنبه به کشور، از پنبه کاران حمایت نمایند و سبب ایجاد اشتغال در کشور شوند.

کنترل واردات محصولات پنبه عامل رونق اشتغال است

به گزارش خبرنگار از ، کشاورز معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی امروز در همایش ملی پنبه در کاشمر گفت: پنبه جز 5 محصول استراتژیک جهان و کشور ما است و همچنین پنجمین محصول پر آب طلب در کشور محسوب می گردد.

او توضیح داد: گام دیگری که می توان برای افزایش کشت پنبه در کشور برداشت، این است که پنبه به صورت قرار دادی فراوری و مورد حمایت صنعت قرار گیرد یعنی متولیان صنعت قرارداد خرید تضمینی با کشاورزان منعقد نمایند.

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: اصلاح بذر پنبه و در اختیار قرار دادن بذر های صد در صد استاندارد و با کیفیت، مدیریت کشاورزی نوین برای افزایش پنبه درجه یک از دیگر گام هایی است که می توان برای ارتقاء کیفیت و افزایش سطح کشت پنبه در کشور برداشت.

برای صرفه جویی در آب می توان از روش های نوین آبیاری، اصلاح بذر ها و بسته های کشاورزی حفاظتی استفاده کرد که سبب کاهش 40 درصدی اب و افزایش 30 درصدی راندمان برداشت می گردد.

در حاشیه همایش یک روزه ملی پنبه در کاشمر، نمایشگاه جانبی دستاورد های پنبه، تجهیزات و مکانیزاسیون و تحقیقات برگزار شده است.

این همایش با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، مجتمع فولاد کاشمربه عنوان تعیین مالی شهرستان کاشمر، جهاد کشاورزی و ایستگاه تحقیقات کشاورزی، منابع طبیعی استان و مرکز آموزش عالی کاشمر با حضور 500 شرکت نماینده در سالن سرو این شهرستان برپا شده است.

خراسان رضوی با 25 هزار متر مربع سطح زیر کشت پنبه رتبه نخست کشور در این زمینه را دارد.

/ج.ر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کنترل واردات محصولات پنبه عامل رونق اشتغال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنترل واردات محصولات پنبه عامل رونق اشتغال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید