امارت ابوظبی در یک نگاه

به گزارش وبلاگ دیور، امارت ابوظبی یکی از هفت امارت امارات متحده عربی است که مرکز آن شهر ابوظبی است. ابوظبی در سال 2009 به عنوان دومین شهر گران دنیا انتخاب شد. ابوظبی در ساحل شمال شرقی خلیج فارس در شبه جزیره عربستان واقع شده است.

امارت ابوظبی در یک نگاه

امارت ابوظبی یکی از هفت شیخ نشین امارات متحده عربی است که مساحتی برابر با 7.86 مترمربع دارد. بر اساس سرشماری سال 2008 جمعیت این امارت برابر با 1,967.659 نفر است. ابوظبی مرکز امارات متحده عربی است و در سال 2009 از نیویورک هم پیشی گرفت و به عنوان دومین شهر گران جهان انتخاب شد. ابوظبی در گذشته آب شیرین زیادی داشته و وجود منابع زیاد آب شیرین در این منطقه باعث شده تا قبل از سکونت انسان ها، آهوهای زیادی در این منطقه زندگی نمایند. در سال 1761 قبیله بنی یاس این منطقه را پیدا کردند و به علت وجود آهوهای زیاد در آن نام ابوظبی را برگزیدند.

معماری ابوظبی بدون شک یکی از مدرن ترین معماری های جهان است و هنرمندانی نظیر زاها حدید در این شهر آثاری خلق نموده اند. ابوظبی آب و هوای داغ بیابانی دارد، میانگین بالاترین دما در بین ماه های ژوئن تا سپتامبر، بالای 38 درجه سانتی گراد است. خنک ترین فصول سال در ابوظبی از ماه نوامبر تا مارس است.

از مهم ترین جاذبه های گردشگری ابوظبی می توانیم به مسجد شیخ زاید (سومین مسجد بزرگ جهان)، قصر الحصن، مارینا مال، ساحل کرنیش و جهانی فراری اشاره نمود.

ابوظبی میزبان اقوام و ملیت های گوناگونی است و بسیاری از شهروندان این شهر از ملیت های دیگر از جمله ایران، پاکستان، فیلیپین، سومالی، بنگلادش و اتیوپی است. البته باید به این موضوع اشاره نمود که بسیاری از مهاجران چندین دهه در این امارت سکونت دارند، ولی به تعدادی بسیار کمی از آن ها تابعیت داده شده است.

منبع: کجارو / کجارو / en.wikipedia.org

به "امارت ابوظبی در یک نگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امارت ابوظبی در یک نگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید