فرهنگ و هنر

جاذبه های دیدنی اندونزی که حتی محلی ها هم از آن ها بی خبرند

کشور اندونزی در جنوب شرق آسیا، یکی از مجذوب کننده ترین مقاصد گردشگری در این قاره است که علاوه بر جاذبه های گردشگری مشهور، دارای مکان هایی مسحورکننده و بی نظیر است که حتی خود شهروندان از وجود آن ها آگاه نیستند.

26 اردیبهشت 1401

کاغذپاره ها از اول بهمن اکران عمومی می شود، مستندانیمیشنی درباره زنان کارتن خواب

اکران عمومی مستند انیمیشن کاغذپاره ها به کارگردانی بهزاد نعلبندی از اول بهمن ماه آغاز می شود.

24 اردیبهشت 1401

ثبت درختان چنار کهنسال شهر بار نیشابور در لیست آثار ملی ایران

خبرنگاران/خراسان رضوی مدیر ثبت آثار تاریخی و طبیعی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: درختان چنار کهنسال شهر بار شهرستان نیشابور در لیست آثار ملی ایران به شماره 913 و تاریخ 18 آبان سال جاری به ثبت رسید.

19 اردیبهشت 1401

برگزاری نمایشگاه نقاشی سلطه آبی در موزه نقشه تهران

موزه نقشه تهران تا 30 دی ماه جاری، میزبان نمایشگاه انفرادی نقاشی های شایان آرتا (قرائتی) با نام سلطه آبی است.

17 اردیبهشت 1401

نخستین گام سایکو برای معرفی به اسکار

تهران (پانا) - فیلم کوتاه سایکو به کارگردانی مصطفی داوطلب به بخش مسابقه جشنواره بین المللی سینه لبو شیلی، مورد تأیید آموزشگاه اسکار، راه یافت.

15 اردیبهشت 1401

در سفر به ترکیه از مکان های ترسناک آن تماشا کنید

ترکیه علاوه بر جاذبه های تاریخی و فرهنگی متعدد، مکان های ترسناک و آمیخته با داستان ارواح نیز دارد که می تواند گزینه خوبی برای علاقه مندان به گردشگری سیاه باشد.

13 اردیبهشت 1401

عجیب ترین رستوران های دنیا

عجیب ترین رستوران هاشما چرا به رستوران می روید؟ جواب این سوال خیلی ساده است. رفتن به یک رستوران خوب باعث می شود غذاهایی خوشمزه بخورید و مدتی را در یک محیط آرام و زیبا بگذرانید. بعضی از رستوران های عجیب در دنیا فقط به رستوران به عنوان محلی برای غذا خوردن...

5 اردیبهشت 1401

بولا رجیا، شهری باستانی در تونس

سایت باستان شناسی بولا رجیا | Bulla Regia در تونسسایت باستان شناسی بولا رجیا جاذبه ای خیره کننده است که در شمال غربی کشور تونس قرار گرفته است و در میان مردم محلی Henchir Hammam Darradji نامیده می گردد. در سال 1877 شرکتی فرانسوی پروژه ساخت راه آهنی را از تونس به سمت مرز الجزیه...

30 فروردین 1401

استقبال تهران از نوروز و بهار با نمادهای شهری (بخش اول: حال و هوای بهاری پارک ملت)

با فرا رسیدن بهار همه به فکر آغازی نو، چه در زندگی و چه در مسائل ظاهری هستند. هر سال هنگامی که ما مشغول خانه تکانی و نظافت محل زندگی خود هستیم، شهرداری شهر ما هم برنامه هایی برای زیباسازی شهر ما انجام می دهد. امسال شهرداری تهران در ابعادی گسترده تر از سالهای...

16 اسفند 1400

امیرعبداللهیان: موضوعات راهبردی در دستور کار ایران و چین قرار گرفته است

وزیر امور خارجه بامداد امروز در صدر یک هیأت دیپلماتیک وارد پکن مرکز چین شد.

15 اسفند 1400

Google Maps؛ امکان ذخیره سازی مکان ها

امروزه اپلیکیشن ناوبری گوگل مپ را کمتر کسی هست که نشناسد. یکی از کاربردهای این اپلیکیشن استفاده از آن به منظور برنامه ریزی بهتر سفر است. خبرنگاران را برای یادگیری این کاربرد دنبال کنید.

11 اسفند 1400

امارت ابوظبی در یک نگاه

امارت ابوظبی یکی از هفت امارت امارات متحده عربی است که مرکز آن شهر ابوظبی است. ابوظبی در سال 2009 به عنوان دومین شهر گران دنیا انتخاب شد. ابوظبی در ساحل شمال شرقی خلیج فارس در شبه جزیره عربستان واقع شده است.

1 اسفند 1400

سرمایه گذاری بخش خصوصی در 11 طرح گردشگری

بخش خصوصی در 11 طرح گردشگری چهارمحال و بختیاری سرمایه گذاری می نماید.

29 بهمن 1400

راه یابی 2 فیلم کوتاه ایرانی به بیستمین جشنواره جهانی فیلم داکا بنگلادش

تهران (پانا) - فیلم کوتاه عزیز به کارگردانی مهدی برزکی و ناهید به کارگردانی صمد علیزاده به بیستمین جشنواره جهانی فیلم داکا بنگلادش راه یافتند.

25 بهمن 1400

آزمون مهارت های هفتگانه فناوری اطلاعات به صورت حضوری برگزار می گردد

خبرگزاری خبرنگاران-رییس گروه آموزش شهرداری تبریز از برگزاری آزمون مهارت های هفتگانه فناوری اطلاعات به صورت حضوری در مرکز آموزش شهرداری تبریز اطلاع داد.

24 بهمن 1400

69 تیم از گردونه مسابقات حذف شدند ، شروع جدول اصلی از امروز

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی فدراسیون تنیس، آخرین روز مرحله دوم گروهی رقابت های تنیس جام حذفی مردان در کیش با برگزاری بازی های مشخص کننده برگزار گردید.

20 بهمن 1400

12 آهنگ و ترانه برتر مناسب برای شب یلدا (شاد و غمگین)

شب یلدا یک جور بزم سنتی برای ایرانیان است. دور هم جمع می شوند و خوراکی های مخصوص یلدا می خورند و گل می گویند و گل می شنوند. مورزیک و موسیقی هم جزء لاینفک این دورهمی است. آهنگ های شب یلدا بنا به سلیقه اعضای خانواده می توانند شاد یا غمگین، پاپ یا سنتی باشند....

14 بهمن 1400

با شهر باگان میانمار آشنا شوید

بیش از 3500 پاگودا، معابد و سایر ساختمان های مذهبی باستانی، تقریبا 16 مایل مربع از باگان قدیم را در منطقه باستان شناسی باگان بزرگ اشغال نموده اند. بیشتر این بناها بین 800 تا 1000 سال پیش ساخته شده اند، یعنی زمانی که باگان یک مرکز سلطنتی بوده است. در سال 2016...

11 بهمن 1400

دلبری لیلا بلوکات با موهای افشون و شلخته

خبرنگاران: لیلا بلوکات تصویر زیر را در اینستاگرام خود منتشر نموده است.

1 بهمن 1400

فراوری بیش از 100 سریال برای صدا و سیما

رئیس سازمان صداوسیما گفت: بیش از 100 مجموعه تلویزیونی در مراحل فراوری قرار گرفته است.

18 دی 1400
تعداد: (160)