ظرفیت خوبی در قانون بودجه برای توسعه و تجهیز مدارس پیش بینی شده است

به گزارش وبلاگ دیور، تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس گفت ظرفیت خوبی که در قانون بودجه برای توسعه و تجهیز مدارس پیش بینی شده استفاده از ظرفیت خیرین و بعلاوه منابع اقتصادی دولتی تا 70 درصد است.

ظرفیت خوبی در قانون بودجه برای توسعه و تجهیز مدارس پیش بینی شده است

مهرالله رخشانی مهر عصر پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان گرمی، اظهار کرد: در بودجه امسال 2 هزار و 350 میلیارد تومان اعتبار برای یاری به تکمیل پروژه های خیرساز در سراسر کشور در نظر گرفته شده تا هر استانی که بیشترین پروژه خیرساز داشته باشد، بتواند از این منابع بهره بگیرد.

وی توضیح داد: در سال آینده این رقم تا 2 هزار و 800 میلیارد تومان پیش بینی شده که امیدواریم شهرستان محرومی همانند گرمی از ظرفیت خیرین مدرسه ساز اعم از استانی و ملی استفاده نمایند تا به تناسب پیشرفت 30 درصدی پروژه از 70 درصد منابع ملی نیز بهره مند شوند.

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس با قدردانی از همکاری خوب مدیران آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان اردبیل در پیگیری طرح های مدرسه سازی، تجهیز و یاری به توسعه فضاهای آموزشی گفت: بدنه کارشناسی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس بیشترین مجاهدت را در این حوزه انجام می دهند که جا دارد از کوشش ها و زحمات این نیروهای خدوم و زحمتکش قدردانی کنیم.

رخشانی مهر اضافه نمود: به رغم انجام کارهای گسترده در حوزه مدرسه سازی، بعضی کمبودها و دغدغه ها نیز وجود دارد که سعی می کنیم با همراهی مسئولان استانی، شهرستانی، نمایندگان مجلس و تأمین اعتبارات در بودجه سال آینده بخش عظیمی از این نارسایی ها را برطرف کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: هر چند تعمیرات و امر نگهداری فضاهای آموزشی بعلاوه تأسیسات گرمایشی بر عهده اداره کل نوسازی نیست و معاونت پشتیبانی آموزش و پرورش در این زمینه متولی اصلی کار است، اما به علت منابع اندکی که معاونت پشتیبانی دارد ما سعی کردیم در سال های اخیر در بحث جمع آوری بخاری های نفتی و گازی، استانداردسازی و تعمیر موتورخانه ها ورود پیدا نموده و همکاری نزدیکی را با واحدهای آموزشی داشته باشیم.

رخشانی مهر اضافه نمود: در شهرستان گرمی همه واحدهای آموزشی به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شدند و تنها 3 واحد آموزشی احتیاج به تعمیر و تجهیز دارد که با کوشش اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس این پروژه به پایان خواهد رسید.

وی به تأمین قیر و ایزوگام مورد احتیاج برای پشت بام مدارس اشاره نمود و ادامه داد: در این زمینه هیچ مسئله ای وجود ندارد و با تأمین قیر مورد احتیاج شهرداری ها می توانند در آسفالت محوطه سازی مدارس مشارکت نمایند.

رخشانی مهر بیان نمود: ظرفیت خوبی که در قانون بودجه برای توسعه و تجهیز مدارس پیش بینی شده استفاده از ظرفیت خیرین و بعلاوه منابع اقتصادی دولتی تا 70 درصد است که در شهرستان گرمی علاوه بر خیرین ملی، می توان از ظرفیت بنیاد علوی در این زمینه استفاده کرد.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در ساخت مدرسه شبانه روزی و خوابگاه بخش زهرا در گرمی از ظرفیت خیرین و منابع پیش بینی شده بهتر می توان استفاده کرد.

وی احداث سرویس های بهداشتی را یک حرکت تحولی با ردیف ملی خاص برشمرد و توضیح داد: به دور از سیاه نمایی در این زمینه واحدهای آموزشی فاقد سرویس بهداشتی را با اولویت مورد توجه قرار داده و نسبت به برطرف احتیاج آنها در منطقه ها شهری و روستایی اقدام می کنیم.

رخشانی مهر گفت: تعمیر و تجهیز سرویس های بهداشتی بر عهده نوسازی مدارس نیست و سعی و کوششمان بر این است تا در مدارسی که امکان احداث و توسعه سرویس های بهداشتی وجود دارد از ردیف تعیین شده در این زمینه استفاده کنیم.

وی اولویت سازمان نوسازی و تجهیز مدارس را تکمیل پروژه های نیمه تمام و پرهیز از آغاز پروژه های تازه اظهار داشت و اضافه نمود: ما در گرمی به علت تأمین اعتبار پروژه 12 کلاسه ای را کلنگ زنی کردیم و کوششمان بر این است تا 2 واحد آموزشی نیمه تمام 12 و 6 کلاسه را در گرمی تا آغاز سال تحصیلی آینده تجهیز و تکمیل نموده و آماده بهره برداری کنیم.

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس خاطر نشان کرد: به هیچ وجه پروژه های با پیشرفت 90 درصد را به حال خود رها نخواهیم کرد و سعی و کوششمان بر این است تا با پرداخت بدهی پیمانکاران هر چه سریع تر این پروژه های مدرسه سازی به پایان برسد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "ظرفیت خوبی در قانون بودجه برای توسعه و تجهیز مدارس پیش بینی شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت خوبی در قانون بودجه برای توسعه و تجهیز مدارس پیش بینی شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید